حمیدرضا همتی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در نشست های مختلف استانی و شهرستانی در رابطه با کمبود نیروی انسانی برای حراست از عرصه های طبیعی سرخه مطالبی مطرح شد اما تاکنون اقدام موثری برای رفع این چالش انجام نشده است.
وی خاطرنشان کرد:عرصه های طبیعی شهرستان سرخه به بیش از یک میلیون هکتار می رسد و هم اکنون یک نفر از عرصه ها حفاظت می کند.
وی ادامه داد: نبود نیروی انسانی برای حفظ و احیا عرصه های طبیعی تاکنون مشکلاتی مانند تخریب تاغ‌زار و قاچاق این گونه کمیاب و تخریب محیط زیست را به همراه داشته است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سرخه گفت: بسیاری از مسوولان استانی به دلیل افزایش تخریب عرصه های جنگلی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلایه‌مند هستند در حالی که اعتبار مناسبی را برای رفع این چالش ها تخصیص نمی دهند.
همتی، بدون اشاره به میزان اعتبار مصوب و تخصیص یافته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در سال های 95 و 96، گفت: در سال گذشته تنها 2 درصد از اعتبارات استانی و ملی این اداره تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: بیش از 60 بهره بردار گیاهان دارویی و کشت باریجه در شهرستان سرخه فعالیت می کنند که برای رغبت ادامه فعالیت این افراد، ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش تولید این گونه های دارویی ارزشمند ضروریست.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: سالانه بخش قابل توجهی از اراضی طبیعی استان سمنان به دلیل افزایش ریزگردها و ناتوانی در جلوگیری از افزایش پدیده بیابانزایی ازبین می رود و باید مسوولان استانی برای رفع این چالش مهم برنامه های جامعی را تدوین کنند.
شهرستان سرخه چهار هزار و500 هکتار جنگل دست‌کاشت تاغ و 225 هزار هکتار مرتع دارد و در 200 هکتار از مراتع این شهرستان گیاه باریجه کشت می شود.
9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.