علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 30 درصد محصولات معدنی کشور در سمنان استخراج می شود و با وجود برخورداری استان از این منابع ارزشمند اما نقشه راه منسجم برای صادرات این محصولات به خارج از کشور وجود ندارد.
وی اظهارداشت : باید با نشست های مختلف با فعالان اقتصادی در سطوح کشوری و جهانی برای صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای اروپایی و آسیایی تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد : طراحی نقشه راه و اجرای ارتباطات بین المللی یکی از مهم ترین اقدام ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از فناوری برای تقویت بخش خصوصی در استان سمنان است.
جمعه ای تصریح کرد: سیاست خارجی دولت دوازدهم در این دوره چهار ساله ،بر پایه توسعه و ثبات اقتصادی بنا گذاشته شده و قرار است در این مدت توجه ویژه ای به طرح های اقتصادی در سمنان شود.
رییس اتاق بازرگانی سمنان گفت: ساختارمالکیت بنگاه‌های تولیدی در سمنان مطلوب نیست و نمی توان با خط تولید و ماشین آلات فرسوده با کشورهای دیگر برای صادرات کالاهای تولیدی رقابت کرد.
جمعه ای خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد توجه در اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت است که باید به واحدهای فرسوده و دارای فناوری قدیمی پرداخت شود.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.