به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز شنبه در نشست با یک گروه سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور چین با اشاره به ظرفیت های استان بوشهر برای سرمایه گذاری صنعتی افزود: دریا، مهم ترین ظرفیت این استان برای سرمایه گذاری است و این قابلیت می تواند برای صادرات محصولات به سرمایه گذاران کمک کند.
وی بیان کرد: ظرفیت مطلوب مخابراتی استان بوشهر این امکان را برای طرف چینی فراهم می کند تا ارتباطات خود با دفتر مرکزی آن شرکت در چین را براحتی دنبال کند.
زرین فر، با قدردانی از مدیران شرکت چینی برای انتخاب استان بوشهر برای تولید لعاب در قالب یک گروه صنعتی، گفت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با توجه به شرایط، بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری شرکت چینی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر یادآور شد: توجه به مسائل زیست محیطی از جمله موارد مورد نظر مسئولان این استان است که این موضوع در نشست های آینده با مدیران شرکت چینی پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: در کنار منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر، شهرک های صنعتی بوشهر، دشتی و تنگستان هم فرصت خوبی برای سرمایه گذاری طرف چینی است.
زرین فر بیان کرد: ارتباط خوب مدیران استان بوشهر با هم از دیگر ظرفیت های مطلوب برای حضور سرمایه گذاران است و ما در این پروژه طرف چینی را شریک خود می دانیم.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: موقعیت استان بوشهر نسبت به سایر استان هایی که سرمایه گذار چینی آنها را مورد بررسی قرار داده بهتر است.
امان الله شجاعی افزود: وجود منطقه ویژه، گمرک، دریا و منطقه آزاد بوشهر، از ظرفیت ها و امتیازهای سرمایه گذاری در بوشهر است که طرف چینی می تواند از آن بهره ببرد.
مدیران شرکت فوشینگ چین برای سرمایه گذاری و تولید لعاب چینی (مواد اولیه ظروف چینی) به استان بوشهر سفر کرده اند، میزان سرمایه گذاری در فاز نخست این پروژه 100 تا 150 میلیارد تومان و ظرفیت تولید هم 9 هزار تن در هر ماه است.
علاوه بر بوشهر، مدیران شرکت فوشینگ، ظرفیت استانهای مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد را هم مورد بررسی قرار داده اند ضمن اینکه بر اساس اعلام مدیران شرکت چینی، در فاز نخست این پروژه 40 تا 50 نفر و در فاز 2 تا 150 نفر اشتغال ایجاد می کند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.