علی اصغر جمعه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : عملکرد دولت تدبیر وامید در بازگرداندن واحدهای صنعتی به چرخه تولید بسیار مثبت بود و آحاد مردم باید قدردان زحمات این دولت خدمتگزار باشند.
وی اظهارداشت : با رفع مشکلات بیمه ای واحدهای صنعتی در بخش معدن در یکسال گذشته بیش از یکهزار شغل در سمنان ایجاد شد و این اقدامات ارزشمند باید برای سالهای آینده هم ادامه یابد.
وی تصریح کرد : تنش آبی مهم ترین معضل فراروی واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان است که با ارایه راهبردهای مدون و اصولی برای رفع این مشکل در بلند مدت برنامه ریزی کرد.
جمعه ای خاطرنشان کرد : روز به روز بر عمق فاجعه تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان به دلیل کمبود آب افزوده می شود و انتقال آب خزر به این استان می تواند در افزایش رونق کسب و کار در سمنان تاثیرگذار باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری برای افزایش اشتغال در استان سمنان در بخش های واحدهای تولیدی غیر آب بر فراهم است و در این ارتباط باید اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی را برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در سمنان تشویق کنند.
جمعه ای تصریح کرد : در سال 92 بیش از 40 درصد واحدهای صنعتی سمنان غیرفعال بود و اکنون با درایت و توانمندی دولت تدبیر وامید علاوه بر جذب اشتغال پایدار، رکود و تورم در ایران اسلامی با رونق اقتصادی افزایش کاهش چشمگیری یافته است.
وی ادامه داد : 30 درصد واحدهای صنعتی سمنان با ارایه تسهیلات رونق تولید در دولت تدبیر و امید به چرخه تولید برگشت و این اقدات ارزشمند از خدمات ماندگار دکتر روحانی در این استان است.
در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.