محمد مهدی مروج الشریعه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان نهبندان، افزود: باید تمام شرایط برای سرمایه گذار در استان ایجاد شود، ارائه مشوق ها در مناطق محروم باعث افزایش انگیزه سرمایه گذاران می شود.
وی اضافه کرد: باید با ایجاد تبصره ای مشوق هایی در مجلس برای مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: نیاز است ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستانها با رویکرد تولید و اشتغال برگزار شود، امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده که مخاطب آن مردم و مسئولان هستند.
وی با بیان اینکه در استان و شهرستان نهبندان همدلی و انسجامی خوبی بین مردم و مسئولان وجود دارد، بیان کرد: باید در جذب سرمایه گذار تمام مسئولان تلاش کنند چرا که توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی عنوان کرد: باید امنیت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم چرا که گاها کلام نادرستی باعث می شود سرمایه گذار از سرمایه گذاری دلسرد شود.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید پازل مربوط به جذب سرمایه گذاری به صورت جامع دیده شود، اضافه کرد: سرمایه گذاری باید در هر منطقه متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل ها باشد.
مروج الشریعه ایجاد زیرساختها را مهمترین عامل در جذب سرمایه گذار دانست و اظهار کرد: بهتر است برای توسعه اقتصادی نهبندان ابتدا به این شهرستان گازرسانی شود و بعد نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام شود.
وی بیان کرد: تامین برق و آب از زیرساختهای مهم است، باید در سرمایه گذاری ها نیاز سرمایه گذاران به حداقل برسد.

**طرح توسعه نهبندان نیازمند بازنگری
وی با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان با توجه به اینکه در 2 دهه گذشته طراحی شده نیازمند بازنگری است، گفت: با همکاری یکدیگر برای اجرای طرح توسعه نهبندان ورود پیدا می کنیم چرا که نوع ورود سرمایه گذار و نوع نگاه الان نسبت به 2 دهه قبل متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه حوزه صنعت و معدن برای سرمایه گذاری در اولویت قرار دارد، بیان کرد: باید سرمایه گذاری بخصوص در بخش معدن با چرخه کامل انجام شود چرا که در خام فروشی بیشتر ارزش افزوده نصیب استانهای دیگر می شود.
وی افزود: فرآوری مواد معدنی در خراسان جنوبی ضروری است چرا که با ایجاد واحدهای فرآوری زمینه اشتغال بیشتر در استان فراهم می شود.
وی بیان کرد: از شهرداری هایی که نسبت به فرآوری سنگ های معدنی اقدام کنند، حمایت می کنیم، باید از ظرفیتهای داخلی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید استفاده کنیم.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه احکام برنامه ششم توسعه ابلاغ شده از مدیران دستگاههای اجرایی خواست با مطالبه گری جدی از وزارت خانه مربوطه سهم واقعی استان را در زمینه های مختلف پیگیری کنند.
مروج الشریعه با اشاره به ظرفیت گردشگری تالاب کجی نهبندان هم گفت: تالاب کجی نهبندان ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: تالاب کجی نهبندان به عنوان یک ظرفیت نیازمند ایجاد زیرساخت است، باید پتاسیل این منطقه معرفی شود و راحت از کنار این ظرفیت گردشگری گذر نکنیم.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7216*6054*خبرنگار- ابوذر تاجری *انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.