به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، افزود: در افول داعش، امدادهای غیبی را هم نباید نادیده گرفت ، عنایت خدا همراه با ایثار و مقاومت مردم در این موضوع نقشی تعیین کننده داشت.
وی با اشاره به تضعیف سه ارتش مصر، عراق و سوریه توسط استکبار گفت: آمریکا و اسراییل با تضعیف این سه کشور می خواهد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی بسازد .
خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: با وجود تبلیغات مسموم غربی ها ، دولت های مرکزی عراق و سوریه در سخت ترین شرایط تقویت شدند؛ بشار اسد دوباره رای آورد و درعراق نیز دولت مرکزی قدرت بیشتری پیدا کرد.
امینی با بیان اینکه توحشی که داعش از خود نشان داد سبب ایجاد انزجار جهانی و افول آن شد، افزود: آمریکا و اسراییل سعی داشتندچهره ای ضد انسانی از اسلام درست کنند که مبادا جوانان غربی به اسلام گرایش پیدا کنند.
وی داعش را نماینده استکبار دانست و یادآور شد: کشورهای غربی در حالی که خود به دنبال تشکیل اتحادیه و جمع کردن کشورهای کوچک هستند، در عین حال تلاش می کنند کشورهای بزرگ اسلامی را تجزیه نمایند .
امام جمعه شاهرود همچنین به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کردو گفت: هرچه بیشتر از عمر بسیج می گذرد، جهان اسلام و دشمنان به زیرکی امام در تشکیل بسیج بیشتر پی می برند.
امینی اضافه کرد: امروز تفکر بسیج از کشور ایران فراتر رفته و همین روحیه و تفکر در عراق و سوریه نتیجه گرفته است.
وی با بیان اینکه ویژگی اصلی بسیج در این است که مردمی ترین و مکتبی ترین نیروی مقاومت جهان است، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج نه تنها رقیب دیگر قوا نیست بلکه در عرصه های گوناگون به کمک آن ها می آید.
همچنین در نماز جمعه امروز، تعدادی از بسیجیان فعال قشرهای گوناگون بسیج تجلیل شدند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irna_shahrood مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.