به گزارش خبرنگارایرنا حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر افزود: مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان تاریخ ساز بوده و محل زندگی بسیاری از انبیا الهی است.
وی اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید در کمتر از یک سال امام خمینی (ره) به عنوان رهبر جهان اسلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای دفاع از مظلوم و قیام علیه ظلم روز قدس نامگذاری کردند.
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری هرکس در راهپیمایی روز قدس شرکت کند در امنیت کشور سهیم بوده و نشان داده که برای امنیت و کشور خود ارزش قائل است.
امام جمعه پلدختراز حضور پرشور و حماسی مردم شهرستان پلدختر در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر کرد.
وی در خصوص عید سعید فطر گفت: همه تجمعات در اسلام مهم است اما تجمع عید سعید فطر و قربان در اسلام اهمیت ویژه ای دارد.
وی افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که بدون حضور شیطان دستور خداوند را اجابت کرده ایم و و با این تجمع آزادی از دست شیطان را جشن می گیریم.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.