به گزارش ایرنا، مردم شهرستان قرچک همچون سال های گذشته با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و «مرگ بر آل سعود خائن»، ضمن حمایت از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین از استکبار جهانی اعلام برائت کردند.
بسیاری از مردم و به ویژه جوانان شهرستان قرچک با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین دفاع از مردم مظلوم فلسطین، خواستار اتحاد و انسجام مسلمانان در مقابل رژیم اشغالگر قدس به عنوان دشمن شماره یک جهان اسلام، شدند.
راهپیمایان در مسیر میدان امام (ره) تا مصلای نماز جمعه این شهرستان، با در دست داشتن پرچم های فلسطین و حزب الله لبنان، بر مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل تاکید کردند.
راهپیمایان همچنین با حمایت از حمله موشکی ایران اسلامی به مواضع گروه های تروریستی تکفیری داعشی، ایجاد این گروه های تروریستی را عاملی برای فراموش شدن آرمان فلسطین اعلام کرده و بر حفظ هوشیاری جهان اسلام در برابر دشمن مشترک تمامی مسلمانان تاکید کردند.
راهپیمایان با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل انزجار خود را از سیاست های استکبار جهانی علیه ملت ها اعلام کردند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.
امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».
مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است»
خبرنگار: سید حسن میری-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7254//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.