به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خدا جو و روزه دار ورامین ، از ساعت 11 روز جمعه با تجمع در میدان امام حسین (ع) فریاد ضد استکباری سر داده و حمایت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
بسیاری از مردم شهرستان ورامین با در دست داشتن پرچم حزب الله لبنان بر مقاومت هرچه بیشتر مردم مظلوم فلسطین تاکید کرده و تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر قدس را استقامت اعلام کردند.
حضور پرشور و بی سابقه مردم شهرستان ورامین در طول مسیر راهپیمایی روز قدس بار دیگر ثابت کرد که فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است و هیچ چیز نمی تواند آرمان فلسطین را به دست فراموشی بسپرد.
مردم روزه دار ورامین با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر آل سعود» انزجار خود را از هرگونه ظلم و ستم کرده اعلام و خواستار توجه جامعه جهانی به مظلومیت مردم فلسطین شدند.
راهپیمایان با عبور از مسیر راهپیمایی با حضور در مصلای نماز جمعه آماده برپایی نماز جمعه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شدند.
در شهر جوادآباد ورامین نیز مردم خداجو و روزه دار این شهر پس از عبور از خیابان های اصلی، در مصلای نماز جمعه این شهر اجتماع کردند.
راهپیمایان با آتش زدن پرچم اسرائیل انزجار خود را از رژِیم کودک کش اسرائیل اعلام کردند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.
امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».
مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است.»
خبرنگار: سید حسن میری- انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7254//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.