به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است، هزاران نفر از مردم کرمانشاه با زبان روزه، آزادی قدس شریف و رهایی سرزمین فلسطین از چنگال غاصبان صهونیستی را فریاد زدند.
در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم کرمانشاه حال و هوای دیگری پیدا کرده بودند، مردم همیشه در صحنه ای که برای خلق حماسه ای دیگر لحظه شماری می کردند.
مردم کرمانشاه روز قدس امسال را روز تجدید بیعت با امام (ره)، رهبر و انقلابشان قرار دادند و لبیک گویان به فرمایش های رهبری، جهانی را خیره و نظاره گر خود ساختند.
هرچه به ساعت 11 ظهر نزدیک می شدیم خیابان ها و مسیرهای منتهی به راهپیمایی شلوغتر می شد و جمعیتی عظیم در حال حرکت به سمت مسجد معتضدی مقصد نهایی راهپیمایان بود تا خود را در حماسه قدس سهیم کنند.
اوج جمعیت را می شد در چهار راه اجاق مشاهده کرد، جایی که مردم از هر گروه و دسته ای خود را به خیل جمعیت می رساندند و با در دست داشتن تصاویر و عکس هایی از امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و پرچم های جمهوری اسلامی ایران، فریاد استکبارستیزی سر می دادند.
یکی دیگر از جلوه های زیبای مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور پدر 2 شهید والامقام روی صندلی چرخدار بود و در حالی که به گفته خود حدود 80 سال از عمرش می گذشت با در دست داشتن تمثال فرزندان شهیدش و پرچم سه رنگ کشور، آمده بود تا در حماسه مردمی شریک باشد.
حضور جامعه ورزشی کرمانشاه با لباس های ورزشی وعشایر با لباس ها و کلاه های محلی نیز از دیگر نکات جالب توجه راهپیمایی امروز بود که زینت خاصی به مراسم بخشیده بود.
در طول مسیر راهپیمایی، تانکرهای آب قرار داده شده بود تا مردم و بخصوص پیرمردان و پیرزنان غیور این دیار در صورت گرمازدگی از آن استفاده کنند، همچنین جمعیت هلال احمر نیز با برپایی چادر پزشکی به راهپیمایان خدمات پزشکی رایگان ارائه می کرد.
یک گروه از هنرهای نمایشی نیز در گوشه ای از مسیر راهپیمایی به صورت رجزمانند سرودهای حماسی در تبعیت از ولایت فقیه و پاسداری از تمامیت ارضی کشور اجرا می کرد.
از دیگر حاشیه های مراسم روز جهانی قدس در کرمانشاه برافراشتن آدمک هایی از سران استکبار و نوشتن شعاری از حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه اسرائیل باید از بین برود، بود.
در ورودی مسجد جامع نیز بیانیه ای با این عنوان 'فرمانده محترم سپاه پاسداران، مردم کرمانشاه از شما و تمامی سبزپوشان همیشه بیدار، پیرو حمله موشکی به تروریست های داعش در سوریه کمال تشکر را داریم' نصب شده بود و راهپیمایان نیز این بیانیه را به نشانه تائید امضا می کردند.
بسیاری از مردم امروز با لباس محلی کردی به صحنه آمده بودند تا نشان دهند کردها همواره مرزداران شرف و غیرت برای این سرزمین بوده و آماده جانفشانی در راه میهن و انقلابشان هستند.
در روز قدس امسال، بازهم شور و شعور در هم آمیخت و مردم وفادار و انقلابی دیار زاگرس نشینان، بار دیگر با مشت های گره کرده خود و فریادهایی که بر سر استکبار جهانی فرود آوردند، علاوه بر آنکه موجب استحکام پایه های انقلاب اسلامی را بیش از پیش فراهم آوردند، دشمنان را نیز ناامیدتر از قبل کردند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.