غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : براساس برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور از سه میلیارد دلار به 11 میلیارد دلار باید افزایش یابد که برای اجرای این لایحه قانونی تلاش همه دستگاه های اجرایی اجتناب ناپذیر است.
وی اظهارداشت : در شرایط کنونی روند توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در سمنان به کندی پیش می رود که باید با ارایه نظرهای کارشناسی این موانع را از سر راه برداشت.
وی خاطرنشان کرد : یکی از دغدغه های اساسی سرمایه گذاران استان سمنان ، کاغذ بازی های اداری در دستگاه های دولتی است که ادامه این روند بسیاری از فعالان اقتصادی را دلسرد می کند.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : دولت باید برای حضور سرمایه گذار در استان ، زیر ساخت و برنامه های اولیه جذب سرمایه گذاری را انجام دهد اما دربعضی شهرستان های استان، بخش خصوصی با کمبود امکانات زیر ساختی فعالیت می کند.
کاتب اضافه کرد : با برنامه ریزی های منسجم باید کمیته ارزیابی در استانداری سمنان ایجاد شود تا سرمایه گذارانی که مشکل اداری در روند سرمایه گذاری داشتند با حضور در کمیسیون ها، موضوعات آن ها بررسی و مشکلات برطرف شود.
وی تصریح کرد : مسوولان استانی نباید بعد از ارایه تسهیلات بانکی روند نظارت بر واحدهای صنعتی و تولیدی را کاهش دهند و باید با ارایه راه کارهای منسجم و همدلی دولت با بخش خصوصی روند رونق اقتصادی ادامه داشته باشد.
کاتب اضافه کرد : تعطیلی حتی یک واحد صنعتی و تولیدی به مصلحت کشور نیست و باید همکاری های دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات، همدلی بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.