به گزارش ایرنا، یارالله نصیری روز شنبه در نشست اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت یازدهم رفع مشکلات واحدهای تولیدی است و در این زمینه از همه ظرفیت ها برای پیگیری و برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی استقبال می کند.
وی از ثبت نام 235 واحد تولیدی استان (179 کشاورزی و 56 طرح صنعتی) از اول تیرماه سال جاری و با آغاز مجدد ثبت نام در سامانه بهین یاب، برای دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 43 واحد تولیدی ایلام برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد برای 32 واحد تولیدی اخذ تسهیلات لحاظ شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: با توجه به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی کشور، روند بررسی مشکلات این واحدها در استان شتاب بیشتری گرفته است.
نصیری مشکل واحدهای تولید استان را در زمینه تمدید تسهیلات بانکی، بخشودگی جرائم، اخذ وام برای خرید مواد اولیه، تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش برشمرد و تاکید کرد: با رفع مشکلات واحدهای تولیدی و بهره برداری از ظرفیت کامل، دستیابی به رونق اقتصادی شتاب می گیرد و می توان شاهد رونق تولید و تثبیت اشتغال این واحدها بود.
گفتنی است در این نشست مسائل و مشکلات سه واحد تولیدی کارخانه آرد ایوان، شن و ماسه ملکشاهی و شیر ایلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا سرمایه در گردش و معوقات بانکی این واحدها با بازپرداخت طولانی مدت عملیاتی شود.
سال گذشته بیش از 190 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق کارگروه اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید به بانک های عامل در استان برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از یک هزار و 357 میلیارد ریال معرفی شدند.
از این تعداد واحد صنعتی متقاضی 99 واحد صنعتی تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه در گردش به مبلغ 562 میلیارد ریال دریافت کردند.
535 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 2 هزار و 650 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 36 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.
بر پایه این بررسی ها، 30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل با مجموع 116 واحد صنعتی در این استان با سرمایه گذاری یک هزار و 302 میلیارد ریال قابلیت احیا و فعال سازی دوباره برای بازگشت به چرخه کار و تولید دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.