ابراهیم باقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه هم اکنون یکی از سه ' مدول' تصفیه خانه فاضلاب شاهرود در حال بهره برداری است، افزود: این یک مدول، ظرفیت پذیرش پساب منازل تا دو برابر تعداد مشترکان کنونی را نیز دارد.
وی هدف از اجرای شبکه فاضلاب را استفاده دوباره از آب و کمک به منابع زیرزمینی عنوان کرد و گفت: طرح های فاضلاب بسیار هزینه بر است و به این منظور امسال با اختصاص اعتبار به این حوزه، پنج پیمانکار در شبکه فاضلاب شاهرود مشغول به کار شدند.
رییس اداره آب و فاضلاب شاهرود با بیان اینکه حدود100 میلیارد ریال برای اجرای شبکه فاضلاب اختصاص داده شده، اضافه کرد: عمق خط انتقال پساب در برخی نقاط شاهرود دستکم 3.5 متر بوده و در برخی مناطق زمین سنگی است و به همین دلیل اجرای آن هزینه زیادی در بر دارد.
وی یادآور شد: چندین بار فراخوان جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه فاضلاب شاهرود داده شده و تعدادی متقاضی مراجعه کرده و در حال بررسی طرح هستند.
باقری تاکید کرد: در بخش سرمایه گذاری هم افزایش ظرفیت تصفیه خانه و هم استفاده از فناوری های جدید و اصلاح فرایندهای قدیمی در دستور کار قرار گرفته است.
آغاز اجرای طرح جمع آوری فاضلاب در شاهرود به حدود 10 سال پیش بر می گردد و تا کنون حدود یک سوم آن اجرا شده است.
بنابه گفته مسوولان آب وفاضلاب استان سمنان ،45 درصد از مناطق شهری کشور از شبکه فاضلاب شهری برخوردارند که این عدد در استان سمنان حدود 23 درصد است.
650 کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای شاهرود و رودیان و هفت روستای زیر پوشش اداره آب و فاضلاب شاهرود وجود دارد.
طول خط انتقال هم 160کیلومتر است و 60 هزار متر مکعب مخزن و 23 شیر فشار شکن برای آبرسانی به مردم شهر شاهرود بکار گرفته شده است.
شهر شاهرود با 173 هزار نفر جمعیت پرجمعیت ترین شهر استان سمنان است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس @irnashahroud مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.