به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «حسین خواجه بیدختی» امروز و در گفت و گویی افزود: در دولت یازدهم زمینه ایجاد انگیزه و حمایت از بخش خصوصی فراهم شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی این استان اعلام آمادگی کردند.
وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، گفت: خوشبختانه با تدابیر دولت، بناهای تاریخی بافت‌های تاریخی استان نیز در حال مرمت و بهسازی و تعیین تکلیف هستند.
بیدختی، تغییر نگاه مالکان بناهای تاریخی در بافت‌ها را یکی دیگر از دستاوردها عنوان کرد و افزود: اینکه مالکان به فکر تخریب نیستند و حتی در زمینه مشارکت در حفظ بناهای تاریخی ترغیب شده اند، نشان دهنده تلاش‌های انجام شده در این حوزه است.
وی گفت: نتیجه این تغییر نگاه مردم، حفظ ظرفیت‌های فرهنگی است و بر این اساس به تازگی دو کاروانسرای نفیس استان در میامی و دامغان به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شدند و سرمایه گذاران در این بناها به اندازه نیمی از اعتبارات استانی و ملی سرمایه گذاری می‌کنند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری در هتل‌ها و مراکز اقامتی و ... در نتیجه ظرفیت اقامتی و فرصت‌های گردشگری در استان سمنان چند برابر شده است.
وی تاکید کرد: از ظرفیت های گردشگری اکوتوریسم این استان نیز باید بیشترین بهره برداری شود.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
این استان دارای 69 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 37 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی ، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725403
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.