به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست سرمایه گذاری در بخش شیلات در سالن جلسات استانداری لرستان گفت: باید موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران برطرف شده و دستگاه های مسئول نیز باید از تمام ظرفیت خود برای تحقق این هدف استفاده کنند.
وی ادامه داد: برای احداث بازارچه و رستوران طبخ آبزیان در خرم‌آباد مکان مورد نیاز تهیه شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلات احتمالی آن برطرف خواهد شد.
وی همچنین افزود: سرمایه‌گذار اکنون در حوزه تولید خاویار و کشت گلخانه‌ای در پلدختر در حال فعالیت بوده و سرمایه‌گذاری زیادی را نیز انجام داده است.
بازوند در مورد فاز اول گلخانه دورود نیز گفت: اعتبار استانی مورد نیاز را تامین خواهیم کرد و اداره کل محیط ‌زیست نیز باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب قانونی در این راستا با سرمایه گذار همکاری داشته باشد.

**افتتاح فاز اول مجتمع خاویاری لرستان در هفته دولت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه این نشست گفت: مجتمع ماهیان خاویاری در چم سنگر لرستان با30 درصد پیشرفت فیزیکی ، فاز اول آن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
عبدالرضا بازدار بیان کرد: میزان اعتبار این طرح 70 میلیارد ریال بوده و بیش از یکصد نفر اشتغال زایی دارد.
وی افزود: 2 مجتمع گلخانه ای 56هکتاری دورود و 30 هکتاری نورآباد نیز در حال ساخت می باشد که برنامه ریزی برای اقدامات زیربنایی آنها در حال انجام بوده و از منابع مشترک اعتبارات استان و شهرکهای کشاورزی کشور تامین اعتبار خواهد شد.

**تلاش برای احداث بازارچه محصولات دریایی در خرم‌آباد
مدیرکل شیلات لرستان در ادامه گفت: بازارچه و رستوران طبخ غذاهای دریایی برای اولین بار در خرم‌آباد اخداث می شود.
کیارش بیرانوند افزود: این مجموعه در مساحت یکهزار متر مربع طراحی شده و برای احداث آن به اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال نیاز است.
وی بیان کرد: البته هنوز برای نحوه واگذاری زمین این مجموعه به جمع بندی نرسیده‌ایم و تلاش برای تعیین و تکلیف این موضوع ادامه دارد.
بیرانوند اضافه کرد: استان لرستان ظرفیت بسیار زیادی در حوزه تولید انواع محصولات شیلاتی داشته و برای ترویج فرهنگ استفاده از این محصولات احداث این بازارچه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت می‌گیرد، می‌توان اقدامات بسیار مناسبی انجام داد.
/6060/7264/3210
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.