در این یادداشت آمده است: بخش عمده ای از اشتغال هر منطقه ای در فعالیت های شهری و حوزه اقتصاد شهر قرار می گیرد.
یک سوم جمعیت استان در مرکز شهر ایلام مستقر است و نیازمندی های این شهر بالای 200 هزار نفر متنوع است اما متاسفانه شورا و شهرداری رغبتی برای واگذاری کار به بخش خصوصی ندارند.
فرهنگسرای ارغوان در حال فرسوده شدن است و در ورودی شهر چهره بسیار زشتی دارد، متقاضیان متعددی را معرفی کردیم اما شهرداری به بهانه های مختلف کار را به بخش خصوصی واگذار نمی کند.
در حوزه شهر بازی، نصب دوربین مدار بسته، پارکینگ شهری، پایانه مسافربری که در شان ایلام نیست، دیجیتال سازی و هوشمند سازی شهر که تعداد قابل توجهی هم شغل ایجاد می کند متقاضی بخش خصوصی وجود دارد ولی شهرداری حاضر به واگذاری نیست.
بخش خصوصی در حوزه سینمای شهری مبلغ قابل توجهی هزینه کرده است حدود سه سال است فرسوده شده، ظرفیت اقتصادی خوبی برای اشتغالزایی دارد که شهرداری انتفاع بیش از حد توقع دارد و این کار بین شهرداری و شورا معطل مانده است.
در حال حاضر متقاضی بخش خصوصی هست که می خواهد تمام شهر را با ایجاد چتر وای فای پوشش دهد و هر شهروندی با پرداخت هزینه بتواند به وای فای شهری متصل شود که این اقدام حداقل 100 را شاغل بکار می کند اما شاهد سرخوردگی سرمایه گذاران مایل بکار در حوزه شهر ایلام هستیم.
در حوزه پارک سراب، بازیافت شهری که بلاتکلیف است در منطقه بلوار پژوهش متقاضی وجود دارد سرمایه گذاری کند اما شهرداری بجای واگذاری به بخش خصوصی با کمال تاسف با پول دولت در حال برق کشی آن است و عملا دست بخش خصوصی را بسته است.
ایلام پارک و شهر بازی تخصصی ندارد و مجوز آن را نمی دهند، دلیل ندارد ایلام یک پارک تخصصی داشته باشد، سرمایه گذارانی در این حوزه ها و مناطق دیگری هست اما متاسفانه شهرداری ایلام اعتقادی به حضور بخش خصوصی ندارد.
منبع: سایت خبری - تحلیلی فریاد
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.