پیام فخرو، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: تحقق این اهداف از طریق استفاده از امتیازهای عمومی و یا اختصاصی مترتب بر مناطق ویژه، شدنی و امکان پذیر است و امیدواریم این مهم با همیاری مسئولان ذی ربط محقق شود.
وی افزود: سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم یک فرصت مناسب است و براین باوریم که می توان با استفاده از مشوق های اقتصادی این امکان را برای سرمایه گذاران این شهرستان و شهرستان های همجوار فراهم ساخت.
فخرو ادامه داد: بهره گیری هوشمندانه از این فرصت ها منجر به توسعه کسب و کار، بهبود وضعیت اشتغال و زدودن رنگ محرومیت از چهره این شهرستان می شود.
او گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان جهرم با هدف پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، برقراری ارتباط تجاری، تحرک در اقتصاد منطقه ای، ایجاد اشتغال مولد، جلب و تشویق سرمایه گذاری و نیل به توسعه صنعت کشور، بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیات وزیران به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شده است.
عملیات ساخت منطقه ویژه اقتصادی جهرم که یکی از پنج منطقه ویژه مصوب در استان فارس است، در سال 91 با گرایش تجاری - صنعتی زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در زمینی حدود 340 هکتار در بخش کردیان شهرستان جهرم در کنار جاده جهرم به شیراز، آغاز شد.
مقرر شده این منطقه ویژه اقتصادی در 2 فاز راه اندازی شود، فاز اول در فضایی به وسعت 73 هکتار و فاز دوم در زمینی به مساحت 266 هکتار.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد می شود.
از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.
7369 /6118
خبرنگار: بهرام بشیرزاده جهرمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.