به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازبابل علی نجفی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری خبرانلاین گفت: به زودی همایش مهم توسعه و سرمایه‌گذاری با نظارت و هماهنگی دفتر مردمی اینجانب در شهر بابل برگزار خواهد شد.

وی افزود: مقدمات کار را فراهم کردیم و مهمانان این همایش از استان و سراسر کشور اعم از مسئولین، چهره‌ها و شخصیت‌های موثر بابلی در سراسر کشور و کسانی که با بحث توسعه شهرستان ما مرتبط هستند، می‌باشند.

نماینده مردم بابل این همایش را اولین همایش توسعه به این شکل در سطح شهرستان بابل خواند و اعلام کرد: در نظر داریم در گام بعدی با فاصله نه‌چندان زیاد نسبت به این همایش، یک کنفرانس بین‌المللی توسعه و سرمایه‌گذاری شهرستان بابل را با حضور بابلی‌های مقیم سراسر جهان داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فراخوان و دعوت از بابلی‌های سراسر جهان برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی خبر داد و افزود: بنا داریم از سفرای کشورهای مختلف حاضر در ایران، سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و موسسات بزرگ برای حضور در این کنفرانس دعوت کنیم.

نجفی ادامه داد: دو جهت‌گیری در این همایش داریم، اول، معرفی ظرفیت‌ها و زمینه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان بابل و دوم، برندسازی است. کما اینکه ما کنفرانس‌های مشابهی را در استان‌ها و شهرستان‌های کشور شاهد هستیم که به صورت سالانه یا دوسالانه برگزار می‌شود.
وی گفت: به طور طبیعی نقاطی را به عنوان نقاط اصلی و تمرکز خود در این فعالیت‌ها تعریف خواهیم کرد که کمیته علمی با مشورت با اساتید، نخبگان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح شهرستان، استان و خارج از استان این مسائل و جهت‌گیری‌ها و موضوعات را جمع‌بندی خواهند کرد.

نماینده مردم بابل، تمرکز در بخش‌های گردشگری، IT و ICT را به عنوان یک بخش جذاب در حوزه کسب و کار و اشتغال‌زایی به عنوان نمونه‌ای از نقاط بارز این همایش اعلام کرد.

نجفی یکی از خروجی‌ها و یا دستاوردهای این همایش را تلاش برای تدوین سند توسعه شهرستان عنوان کرد و افزود: ما اقداماتی را در طول یکسال اخیر داشتیم که ان‌شاالله خروجی این همایش در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 779279
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.