به گزارش ایرنا، داود ندیم، دوشنبه شب در نشست سرمایه گذاری شهری که در تالار شهر تیران برگزار شد افزود: سرمایه گذار خارجی در کشور ما به دلیل اختلاف سلیقه مسئولان و قوانین سخت اداری بخوبی انجام نمی شود زیرا برخی از مسئولان در رده های مختلف جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را مانع رشد داخلی کشور می دانند.
وی اضافه کرد: برای سرمایه گذاری اقتصادی و جذب سرمایه نیازمند ایجاد بستر مشترک در تصمیم گیری هستیم تافرصت های اقتصادی از بین نرود.
ندیم با اشاره به اینکه فعالیت پیمانکاری و اقتصاد دولتی برای رشد اقتصادی کشور موثر نیست، تصریح کرد: جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد بستر برای بهره وری از این سرمایه ها مانع از اشتغال نیست بلکه زمینه ای برای ورود پول و سرمایه به کشور و انجام فعالیت اقتصادی است.
وی ادامه داد: بدنه دولتی سنگین، قوانین سخت اداری و محدودیت های تصمیم گیری مدیران موجب فرار سرمایه گذاری خارجی در کشور می شود و البته این شرایط برای سرمایه گذار داخلی هم وجود دارد که هر دو با وجود این شرایط سخت، اقدامی انجام نخواهند داد.
ندیم با بیان اینکه شهرداری ها عمدتا از راه فروش شهر درآمدزایی می کنند، خاطرنشان کرد: فروش زمین و اموال شهرداری تنها راه درآمدزایی نیست و باید انقلاب اقتصادی در مدیریت شهری ایجاد شود و با جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمدهای پایدار درآمد شهرداری ها افزایش یابد.
وی محدودیت های قانونی و فقدان اختیارات کامل برای شهرداران مصداقی بارز از مشکلات پیش روی جذب سرمایه گذار در حوزه شهرداری ها خواند و گفت: شهردار مشهد به عنوان بزرگترین شهردار کشور اختیاراتش در حد 500 میلیون تومان است و این در حالیست که اختیارات یک قاضی بنا به گفته دادستان مشهد یک بند انگشت کمتر از اختیارات خداوند است.
استاد سرمایه گذاری کشور با بیان اینکه وضع قوانین برای ایجاد محدودیت برای شهرداران منجر به کاهش فساد اقتصادی نیست، یادآورشد: با وجود محدودیت هایی که برای مدیران کشور وضع شده اما شاهد اختلاس های میلیاردی در کشور هستیم که حکایت از بی اثری این همه محدودیت است و باید راهکار اساسی تدوین شود.
وی اضافه کرد: وجود قوانین سخت اداری برای انجام قرارداد سرمایه گذاری منجر شده تا بیش از یک سال فرصت از بین برود و باید مجلس شورای اسلامی برای رشد اقتصادی شهرداری ها قوانین سرمایه گذاری را تسهیل کنند.
ندیم با بیان اینکه شهرداری ها باید حوزه مدیریت گردشگری شهری را تقویت کنند، گفت: حوزه مدیریت گردشگری و مدیریت روابط بین الملل نیاز شهرداری ها است و در این حوزه ها می توانند به موفقیت هایی برسند.
نشست سرمایه گذاری شهری به همت شهرداری تیران و با حضور برخی از فعالان اقتصادی شهرستان برگزار شد.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
ت--7131/ ** خبرنگار: اکبر مهدیزاده - انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.