به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های این هفته نمازجمعه در حسینیه اعظم قلعه شاهرود افزود:اجتماع بزرگ مسلمانان جهان در آیین حج و اربعین حسینی (ع) لرزه براندام دشمنان اسلام می اندازد.
وی با اشاره به دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه فرصت خوبی برای رشد و پیشرفت مردم این دو کشور فراهم کرده است .
حجت الاسلام امینی به رویداد مهم و تاریخی 13 آبان و تاثیر آن در روند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان این کشور بوده و عامل رشد و توسعه همه جانبه و اقتدار ایران اسلامی هستند .
امام جمعه شاهرود راهپیمایی روز مبارزه با اسکتبار جهانی با حضور همگانی اقشار مختلف مردم را نخستین پاسخ برای ترامپ رئیس جمهور بدعهد،ناقض برجام و یاوه گو آمریکا دانست.
وی ادامه داد: این درس فراموش نشدنی برای آمریکا در پاسخ به توهین به ملت ایران ،تحریم سپاه پاسداران و قرار دادن نام جعلی برای خلیج همیشه فارس است.
خطیب جمعه شاهرود با اشاره به توطئه آمریکا و عربستان علیه عراق به بهانه های مختلف ، گفت: مسلمانان و شیعیان درهر کجای دنیا که باشند به برکت امامان شیعه از هم جدا نخواهند شد.
وی با بیان اینکه آمریکا برای جبران شکستش در تجزیه سوریه ، می خواهد شهر رقه را به عنوان یک نقطه کوچک برای خود حفظ کند، ادامه داد: اتفاق های اقلیم کردستان عراق برای تمامی کردهای ترکیه ،عراق و ایران درس بزرگی است تا به آمریکا اطمینان نکنند .
امینی روز 14 آبان روز فرهنگ عمومی را روزی مهم برای تصمیم های تاثیرگذار در عرصه فرهنگ دینی و فرهنگ ملی و آداب و سنن برشمرد که همکاری همه دستگاه های اجرایی عضو این شورا و مردم را در توسعه می طلبد.
صبح روز جمعه مردم شاهرود همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی از میدان ورزش تا گلزار شهدای گمنام را پیاده روی خانوادگی کردند.
همچنین نمازگزاران جمعه شاهرود طوماری را در محکومیت توطئه های آمریکا امضا کردند.
7358/6167خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.