به گزارش ایرنا عزت الله ضرغامی چهارشنبه در حاشیه بازدید از تردد زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران حضور حماسی مردم در این راهپیمایی را سرآغاز یک قیام دانست و افزود:بزرگترین پیام اربعین ، تبیین ابعاد قیام امام حسین (ع) به جهانیان است.
وی با بیان اینکه این تجمع چندین میلیونی در هیچ جای دنیا دیده نمی شود گفت: این همایش یک معجزه است که پیر، جوان و کودک این مسافت طولانی را با مشکلات زیاد طی می کنند تا به مقصد برسند و این نیز پیامی جز حق طلبی امام حسین (ع) برای سراسر جهان ندارد .
ضرغامی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) ادامه داد: همایش و پیاده روی اربعین که در قالب کاروان ها و دسته جات عزاداری برگزار می شود برای استکبار بسیار هراس انگیز و دلهره آور است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین ، تنها یک زیارت معمولی نیست بلکه ایجاد ارتباط و پیوند با امام حسین(ع) و حادثه عاشوراست.
وی هدف این راهپیمایی و پیاده روی باشکوه را، ایجاد یک جبهه ضد استکباری و ضد ظلم در سطح بین المللی عنوان کرد و افزود:میلیون ها محب اهل بیت(ع) به این راهپیمایی پیوسته اند تا پیام خود را به گوش جهانیان برسانند.
ضرغامی همچنین شرایط حاکم در پایانه مرزی شلمچه برای تردد زائران را خوب ارزیابی کرد و گفت: در مرز شلمچه شرایط تردد منظم است و نیروی انسانی آموزش دیده به صورت 24 ساعته در حال خدمات رسانی به زائران هستند.
وی افزود : خوشبختانه تردد در این مرز بسیار آسان است و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده کسانی که دارای ویزا هستند در کمترین زمان ممکن وارد عراق می شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خدمات رفاهی زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه قابل توجه است و همه دستگاه های اجرایی و موکب ها در خدمات رسانی به شکل منظم و گسترده عمل کرده اند.
مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی تعیین شده است.
در اربعین پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
ظرف هفته های اخیر بیش از 250 هزار زائر اربعین تا صبح امروز از مرز بین المللی شلمچه عازم نجف و کربلای معلی شده اند.
7165 /7104/6002 /6068
خبرنگار:مسعود گادار** تنظیم:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.