به گزارش ایرنا ، آرام حلیم روز چهارشنبه افزود: این زائران در موکب پایانه مرزی بیله سوار مورد استقبال قرار گرفته و پس از توقفی کوتاه عازم مرز مهران شدند تا رهسپار عتبات شوند.
وی بیان کرد: در سال گذشته 2 هزار زائر خارجی از مرز بیله سوار به کربلا اعزام شده بودند.
وی گفت: توزیع بسته های مذهبی از جمله زیارت عاشورا، دعای توسل به زبان آذری ، اهدای قرآن کریم به زائران و بسته های اقلام فرهنگی ، پذیرایی نهار و شام در محل موکب ، برپایی ایستگاههای صلواتی در روستاهای شهرستان بیله سوار از جمله برنامه های ستاد مردمی استقبال از زائرین اربعین حسینی در شهرستان بیله سوار است.
وی در حاشیه بازدید از موکب زائران خارجی اربعین اظهار کرد: ورود زائران خارجی از جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان خوشبختانه فضای معنوی خوبی در شهرستان بیله سوار و استان اردبیل فراهم کرده و استقبال بی نظیر مردم بیله سوار ، شمار زائران خارجی اربعین را افزایش داده است.
وی با اشاره به اینکه هماهنگی اعضای ستاد اربعین بیله سوار قابل تقدیر است، افزود: از زائران خارجی اربعین، علاوه بر شهرستان بیله سوار، در اردبیل و استان های زنجان ، همدان و لرستان در طول مسیر زائرین قرار دارند نیز استقبال می شود که این مهم در توسعه فرهنگ دینی و اسلامی ما تاثیرگذار است.
حلیم گفت: فضای دینی و مذهبی کشور ما با کشورهای همسایه تفاوت دارد و زائران خارجی با ورود به کشور ما، با این فضا ارتباط صمیمانه ای برقرار می کنند و حضور گسترده و میلیونی مسلمانان از اقصی نقاط دنیا به ویژه ایران در پیاده روی اربعین حسینی، موجب افزایش انسجام امت اسلامی شده است.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. تنها گمرک استان اردبیل در این شهرستان قرار دارد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.