محمدرضا قاسمی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: در دولت تدبیروامید بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی شاهرود به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد.
وی با بیان این که ، حدود 80 درصد تولید سیب زمینی استان در شاهرود کشت می شود اظهارداشت:اصلاح بذر و روش های آبیاری، تغذیه و استفاده از نظر های محققان مرکز تحقیقات کشاورزی در افزایش تولید این محصول کشاورزی تاثیرگذاراست.
وی ادامه داد: در سال زراعی امسال تولید سیب زمینی از از 18 تن به 25 تن در یک هکتار رسید و با نصب سامانه های نوین آبیار در 500 هکتار از اراضی کشاورزی میزان تولید این محصول به میزان قابل توجه ای افزایش می یابد.
مدیرجهاد کشاورزی شاهرود یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی را تامین نقدینگی و نبود سرمایه گذارعنوان کرد و خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر وامید برای6 هزار و 791 تولید کننده و متقاضی در شهرستان شاهرود، یکهزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
قاسمی گفت: صندوق توسعه کشاورزی شهرستان شاهرود با داشتن یکهزار و 261 عضو و سرمایه 10 میلیارد تومانی بزرگ ترین صندوق شهرستانی کشور است.
مدیرجهادکشاورزی شاهرود تصریح کرد :برای تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع تبدیلی به توسعه فضاهای سردخانه ای در چند سال گذشته تاکید زیادی شده است به طوری که بیش از 10 هزار تن در 2 سال گذشته به ظرفیت سردخانه این شهرستان افزوده شده است.
به گزارش ایرنا، سطح زمین های زراعی شاهرود 18 هزار هکتار است که 24 درصد از زمین های کشاورزی استان را شامل می شود.
سطح باغ های شهرستان شاهرود هم 14 هزار و 500 هکتار است که 32 درصد باغ های استان را شامل می شود.
این شهرستان با داشتن 400 هزار راس دام سبک 24 درصد از دام سبک استان و با داشتن 31 هزار راس دام سنگین 30 درصد دام سنگین استان را دارد .
به گزارش ایرنا، تولید محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی 94- 95 با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن، به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
3379/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی

برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.