نصرالله کرد که هم اینک مدیر کارگاه تولیدی رب انار و محصولات فرآوری شده آن در دهستان سنگان بخش مرکزی خاش است، روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت فرآوری بیش از 100 نوع محصول کشاورزی را در این کارگاه ایجاد کرده ایم .
وی افزود: به همراه 15 نفر از بستگان نزدیک خود این کارگاه را ایجاد کردیم و در آن محصولاتی از جمله رب انار، مربای انجیر، انار دانه، آچار محلی و غیره فرآوری می شود.
وی ادامه داد: هم اینک کار عرضه محصول انار و فرآوری های آن در منطقه سنگان انجام می شود.
وی تاکید کرد: با حمایت ویژه دولت می توان محصولات فرآوری شده سنگان را با برند خود منطقه به بازارهای مصرف عرضه کرد.
این سرمایه گذار بومی ساکن دهستان سنگان ضرورت نگاه ویژه دولت را برای کمک به جان گرفتن تولید و اشتغال و رونق دادن به معیشت مردم خواستار شد.
کرد اظهار داشت: با کمترین هزینه می توان بیشترین بهره را با فرآوری محصولات کشاورزی ببریم و چه خوب است که محصولات و تولیدات بومی و با کیفیت منطقه خاش با برندسازی و برچسب خود منطقه عرضه شود.
به گزارش ایرنا دومین جشنواره گردشگری انار سنگان امروز/سه شنبه/ با حضور مسئولان برجسته استانی و محلی با هدف معرفی توانمندی های منطقه در دهستان سنگان در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.