به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس اسدپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت با سرمایه اولیه 30 هزار و 360 میلیون ریال تاسیس شده که سطح اراضی سهامداران این شرکت، در مرحله اول 759 هکتار هست که با الحاق بخش دوم آن به بیش از 1500 هکتار میرسد.
وی ارتقای سطح بهره وری از منابع آب و خاک، توسعه زنجیره های تامین و ارزش بخش کشاورزی و افزایش سهم بهره برداران از ارزش افزوده این بخش و ارتقای سطح فناوری در حوزه تولید را از جمله مزایای راه اندازی این شرکت ها دانست.
اسدپور حمل و نقل و فروش و بیمه محصولات کشاورزی و دامی، سرمایه گذاری در زمینه پرورش دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل، قارچ، گیاهان دارویی و زینتی، همچنین انعقاد پیمانکاری با بخش های دولتی و غیردولتی جهت اجرای پروژهای آب و خاک، شبکه های نوین آبیاری، مدیریت و نگهداری و بهره برداری از تاسیسات آبی و تامین تمام نهاده های کشاورزی و ایجاد واحدهای مکانیزاسیون از جمله موضوعات کاری این شرکت عنوان کرد.
اولین شرکت سهامی زراعی هرمزگان در سال 87 با 570 نفر عضو در منطقه جگین جاسک راه اندازی شده است.
شبکه تعاون روستایی هرمزگان دارای 140 تشکل شامل شرکت های تعاونی روستایی، زنان، تعاونی تولید، تعاونی کشاورزی، زنبورداران و دامداران، اتحادیه های استانی و شهرستانی با 200هزار عضو است.
استان هرمزگان واقع در جنوب کشور دارای یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت می باشد که حدود 47 درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.
شرکت های تعاونی تولید و سهامی زراعی نهادهای غیردولتی هستند که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هدایت و حمایت می شوند.
شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده:خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.