علی اصغرمحمدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از40 درصد از محصولات کشاورزی استان سمنان در شهرستان میامی تولید می شود و باید با به‌روزرسانی ادوات کشاورزی برای کشت و فرآوری این محصولات تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود منابع سرشار کشاورزی ، حتی یک واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در میامی وجود ندارد و این امر در درازمدت با کاهش کیفیت محصولات تولیدی، باعث دلزدگی مردم این شهرستان از کشاورزی می‌شود.
محمدی اضافه کرد: اجرای طرح های توسعه ای در بخش کشاورزی میامی باید با برگزاری همایش های سرمایه گذاری متعدد در میامی دنبال شود و با معرفی این ظرفیت ها به فعالان اقتصادی می توان برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در این شهرستان گام برداشت.
مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: در دولت تدبیر بیش از 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و در درازمدت راه اندازی واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، سطح زیرکشت گندم آبی شهرستان میامی 6 هزار و 700هکتار و کشت دیم هشت هزار و 700 هکتار است، 390 هکتار از زمین های زراعی میامی به کشت کلزا اختصاص دارد .
میامی با آب و هوای مساعد و منابع آبی فراوان و خاک حاصل خیز یکی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقند و دیگر محصولات در استان سمنان است، سه هزار هکتار باغ شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میوه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،به طوری که سالانه بالغ بر 2 هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
در استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی وجود دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.