سیدحسن میرعماد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ، بیمه و اختلاف بین مرتع دار با منابع طبیعی را از مهم ترین مشکلات این دامداران برشمرد و افزود : این شهرستان 560 هزار دام سبک دارد که مسوولان امر باید توجه ویژه ای به این واحدهای دامی داشته باشند.
وی اظهار داشت : ارتقاء سلامت دام برای کاهش تلفات احتمالی مورد توجه قرار گیرد و باید برنامه های آموزشی موثر تری برای امنیت غذایی در نظر گرفت.
وی خاطرنشان کرد : 35 درصد عشایر سمنان در مهدیشهر هستند که بیش از 50 درصد دام استان را در اختیار دارند بنابراین ضروری است بسته های حمایتی ویژه ای برای این دامداران در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد : 32 واحد مرغداری در این شهرستان فعالیت دارند که می توان با افزایش این واحدهای بخش قابل توجهی از گوشت سفید مهدیشهر و شهرستان های همجوار را تامین کرد.
میرعماد تصریح کرد : عشایر شهرستان مهدیشهر نقش اساسی در تولید فرآوری لبنیات و تولید گوشت قرمز دارند و کارهای روزمره این اقشار جامعه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان داشت : ماندگاری شغل چوپانی یکی از برنامه هایی است که سازمان جهاد کشاورزی استان درصدد است تا نسبت به آن تدابیری اتخاذ کند و با افزایش زیر ساخت ها و توجه بیشتر به دامداران و عشایر می توان در دراز مدت در تولید گوشت قرمز و فرآوری شیر گام برداشت.
وی ادامه داد : در سال 95 بیش از 700 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بخش کشاورزی استان پرداخت شد که این امر نشان دهنده حمایت های همه جانبه دولت تدبیر و امید به افزایش رونق اقتصادی در مناطق عشایر نشین و روستایی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد : فرا گیری امنیت غذایی در استان مستلزم حمایت های همه جانبه است و نباید مشاغل کهن در دراز مدت به فراموشی سپرده شود.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.