به گزارش ایرنا، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز سه شنبه گفت: توسعه کشت کلزا در سطح 40 هکتار از اراضی قابل کشت استان سمنان به لحاظ اهمیت توسعه کشت دانه های روغنی برای تامین بخشی از نیازهای جامعه به روغن خوراکی، با هدف اقتصاد مقاومتی ، کاهش وابستگی به خارج، در دستور کار سازمان قرار گرفته است .
ابوالفضل شاهمرادی افزود: در اسفند 95 حدود 40 هکتار از اراضی قابل کشت استان سمنان با 11 نفر پیمانکار به مساحت 5.14 هکتار آبی و 5.25 هکتار دیم زیر کشت محصول کلزای بهاره قرار گرفته است .
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به این که این محصول علاوه بر تامین روغن نباتی مورد نیاز جامعه از کنجاله آن به عنوان خوراک دام استفاده می شود، افزود : از مزایای آن می توان به اصلاح برنامه تناوب زراعی و کاهش آفات و بیماریها و علف های هرز و پایداری تولید و عملکرد اشاره کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : بیش از 257 تن عسل در سال 95 در استان تولید شداست که نسبت به سال 94 افزایش چشمگیری داشته است.
مصطفی شاه حسینی افزود: بر اساس آمار سرشماری در استان تعداد 741 زنبوردار وجود دارد که با در اختیار داشتن 45 هزار و 167 کندوی مدرن، 257 تن عسل برداشت کردند و همچنین تعداد 803 نفر اشتغال‌زائی در این رشته ایجاد شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: تولید عسل در استان در مقایسه با سال 94 به میزان 10 تن افزایش یافت.
مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : 96 فقره جواز تاسیس و 10 فقره پروانه بهره برداری در سال 95 صادر شد.
رحمت الله کاشی گفت : در سال گذشته، 96 فقره جواز تاسیس با ظرفیت تولید 561 هزار تن و پیش بینی اشتغال هزار و 761 نفر و با سرمایه گذاری 2 هزار و 426 میلیارد ریال صادر شد.
مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از مجوزهای صادر شده ، 52 فقره در بخش زراعی ، 29 فقره در بخش باغی و 15 فقره در بخش دام و طیور بود.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.