به گزارش ایرنا منصور مکی آبادی روز سه شنبه در آخرین نشست شورای اداری سال 95 سیرجان با بیان اینکه این شهرستان در بخش اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده است افزود: امسال بیش از 40 نشست اقتصاد مقاومتی در این شهرستان برگزار شده است.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار طی سال جاری توسط بانک های عامل شهرستان سیرجان در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اعم از رونق کارگاه های راکد یا طرح های کشاورزی و تولیدی پرداخت شده است.
فرماندار سیرجان اقتصاد مقاومتی را راهکار اصلی اداره امور جامعه عنوان کرد و گفت: بیش از دهها طرح راهسازی، عمرانی و آموزشی در سیرجان بدون استفاده از اعتبارات دولتی و با استفاده از مشارکت و توان خیرین و مردم انجام شده است.
وی خبر مهم رفع آرسنیک از آب سیرجان را مطرح کرد و گفت: بارندگی های اخیر موجب آبگیری سد تنگوئیه این شهرستان به میزان 275 میلیون مترمکعب شده که در 15 سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: این میزان آب آشامیدنی مصرفی 18 ماه مردم سیرجان را تامین کرد و با ورود آب این سد به چرخه آب آشامیدنی، چاه هایی که تاکنون آب آشامیدنی این شهر را تامین می کرد از مدار خارج می شود.
مکی آبادی از آمادگی شهرستان سیرجان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تمام امکانات این شهرستان به منظور رفاه حال مسافران نوروزی به کار گرفته شده است.
وی اظهار کرد: 500 کلاس درس نیز در شهرستان سیرجان به منظور پذیرایی از میهمانان نوروزی تجهیز شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از سه میلیون مسافر در ایام نوروز سال جاری به شهرستان سیرجان وارد شوند که بیش از 30 درصد هم از این افراد در سیرجان اسکان پیدا می کنند.
امام جمعه سیرجان نیز بر حفظ وحدت و انسجام جامعه تاکید کرد و با تبریک سال جدید گفت: در انتخابات آینده دشمن به دنبال تفرقه و تشتت گروه های مختلف سیاسی است که ما باید هوشیار و از نقشه دشمن آگاه باشیم.
حجت الاسلام سیدمحمود حسینی وحدت را لازمه پیشرفت دانست و گفت: رعایت قانون اولویت کاری مسئولان است.
وی با بیان اینکه خدمت به مردم عبادت است و سوء استفاده از مسئولیت قابل بخشش نیست اظهار کرد: مبادا در انتخابات پیش رو از امکانات دولت و بیت المال به نفع نامزد یا نامزدهایی استفاده شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز استاندار کرمان را فردی مجاهد در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: قبل از اعلام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، علیرضا رزم حسینی، مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان را تشکیل داد و جلسات متعددی نیز در این راستا برگزار شد و تاکید وی موجب شد که استان کرمان هم پایلوت اقتصاد مقاومتی باشد.
عباس سعیدی به 214 مصوبه در 61 جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمان اشاره و اظهار کرد: تقسیم این استان به هشت منطقه اقتصادی بسیار مهم و کارساز بود و موجب شد بخش خصوصی هم اقتصاد مقاومتی را دنبال کند لذا طرح های مختلف کشاورزی و دامی در حوزه مدیریت جهاد کشاورزی در استان کرمان اجرا شد.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی و دامی استان کرمان به بارندگی های اخیر در این استان اشاره کرد و گفت: بارش رحمت الهی موجب شد تمام بندهای آبخیزداری کرمان آبگیری و 11 میلیارد مترمکعب آب ذخیره شود در حالی که مصرف سالانه آب در استان 6 میلیارد متر مکعب است.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7435/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.