حیدرآسیابی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل باید اقشار مردم برای تحقق این شعار در جامعه تلاش کنند و پویش برای خرید کالای ایرانی از سوی مردم، حرکتی در مسیر افزایش رونق کسب و کار است که با وحدت دولت و مردم محقق می‌شود.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی همواره تاکید ویژه ای به خرید کالای ایرانی به منظور افزایش ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارند و باید با تلاش و انسجام ملی به این رهنمودهای رهبری عمل شود.
آسیابی اضافه کرد: بسیاری از مواد اولیه کالاهای صنعتی در کشور تولید می شود و نیازی به واردات نیست و باید با افزایش نظارت ها از افزایش واردات غیر ضروری کالاها جلوگیری و برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی تلاش شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان سمنان گفت: خرید کالای داخلی علاوه بر افزایش رونق اقتصادی در کاهش قاچاق کالا نیز تاثیرگذار است و با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان کشور می توان گامی اساسی در راستای افزایش اشتغال برداشت.
آسیابی گفت: فرهنگ عمومی خرید کالای عمومی در کشور وجود دارد و می توان با افزایش کیفیت کالاهای تولیدی علاوه برخودکفایی، در بسیاری از زمینه های اقتصادی در صادرات محصولات در درازمدت برنامه‌ریزی داشت و نام ایران را نیز در بازارهای هدف با ارتقای کیفیت بیشتر مطرح کرد.
وی با بیان اینکه برای افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال باید صادرات کالاهای غیرنفتی از صادرات نفت خام پیشی بگیرد، افزود:هیچ کشور بیگانه ای برای کاهش نرخ بیکاری در ایران تلاش نمی کند و خود مردم باید برای اشتغالزایی در کشور تلاش کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با تاکید بر اینکه با افزایش رونق اقتصادی و خرید کالای ایرانی بخش قابل توجهی از جرایم در کشور کاهش چشمگیری می یابد و افزایش اشتغال در کشور با کاهش بزهکاری ارتباط مستقیم دارد، گفت: مردم ایران با خرید کالای ایرانی در آستانه عید نوروز بار دیگر ثابت خواهند کرد که رونق اقتصادی کشور برایشان مهم است و این مساله به همبستگی بیشتر داخلی نیز کمک می کند.
یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد که در طول سالیان گذشته بارها توسط ایشان مطرح شده است، مصرف کالای داخلی است، با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عمومی در پیشرفت اقتصادی مصرف کالای داخلی در نظر گرفته شده است.
در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره داری هستند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.