وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه همایش «برجام، اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری در بخش آی.سی.تی»، اپراتورها را از اتهام «حجم دزدی» مبرا دانست و «وجود نرم افزار جایگزین» را دلیل اجرای حکم دادستانی برای مسدود کردن یک نرم افزار مسیریاب اعلام کرد.

به گزارش جماران، همایش «برجام، اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری در بخش آی.سی.تی» امروز برگزار شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز (سه شنبه) به دومین کنفرانس «سیستم های نوین مخابراتی با رویکرد نسل پنجم تلفن همراه» در دانشگاه صنعتی شریف رفته بود، بی درنگ خود را برای شرکت در برنامه دوم خود را به ساختمان وزارتخانه رساند. 
در حاشیه این همایش که با حضور نمایندگان همه اپراتورهای کشور و همچنین معاونان وزیر (بجز رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران) برگزار شد، گفت و شنودهای گوناگونی در حضور نمایندگان رسانه ها صورت گرفت.
«محمود واعظی» در واکنش به مسدود شدن یک نرم افزار مسیریاب در روزهای گذشته به شرکت هایی که برای کسب و کار خود از آن بهره می گرفتند، پیشنهاد کرد از نرم افزار جایگزین استفاده کنند.
واعظی توضیح داد: مسدود شدن این نرم افزار حکم دادستانی بود و در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نشد. 
وی گفت: وجود نرم افزار جایگزین سبب شد حکم قاضی اجرا شود.

** نتیجه کمیته مصرف حجم
گلایه مردم درباره روشن نبودن شیوه محاسبه مصرف اینترنت به وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تشکیل یک کمیته ویژه در این زمینه منجر شد. 
واعظی درباره نتیجه بررسی های این کمیته گفت: کمیته شکایت های مردمی و عملکرد هر سه اپراتور کشور را ارزیابی کرد و مشخص شد اپراتورها در این زمینه تخلفی نکرده اند.
وی از رویه برخی رسانه ها که این موضوع را با عنوان حجم خوری و حجم دزدی مطرح کرده اند، انتقاد و یادآوری کرد: اکنون همه اپراتورها سیستم های نوینی دارند و فعالیت آنها دستی نیست که بتوانند کاری در این باره کنند. بررسی ها نیز نشان داد صورتحساب ها مشکل ندارد.
به گفته وی، تماشای ویدئو علت اصلی کاهش زودهنگام حجم اینترنت است و اکنون رگولاتوری نرم افزاری را طراحی کرده است تا مردم حجم مصرف خود را در هرلحظه بدانند.

*بخش خصوصی و اقتصاد مقاومتی
از واعظی درباره مشارکت بخش خصوصی در برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پرسیده شد.
وی اعلام کرد اکنون حجم بازار آی.سی.تی از 170 هزار میلیارد ریال به 400 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که بیشتر در بخش خصوصی بوده است.
واعظی نوشته شدن بیش از 110 هزار نرم افزار ایرانی، رونق کسب و کارهای نوین، راه اندازی 2 مرحله از شبکه ملی اطلاعات و برنامه ریزی برای افتتاح دولت الکترونیک را همسو با اقتصاد مقاومتی دانست.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره تفکیک اینترنت داخلی از خارجی گفت: این تفکیک در وزارتخانه انجام نمی شود بلکه کاربر بر اساس نیاز خود از محتوا و نرم افزار استفاده می کند که بسیاری از آنها در ایران است و در قالب شبکه ملی اطلاعات قرار دارد.
به گفته وی، اکنون هفت مرکز تبادل اطلاعات برای شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده است و تعرفه اینترنت داخلی نصف شده است.
واعظی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید و ابراز امیدواری کرد سال آینده در این بخش 120 هزار شغل ایجاد شود.
به گفته وی، طرح های اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه از 65 درصد تا 100درصد موفقیت آمیز بوده است.

* تدوین برنامه 10 ساله دوم شورای عالی فضای مجازی 
از وزیر درباره عملکرد شورای عالی فضای مجازی پرسیده شد.
وی این عملکرد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برنامه 10 ساله دوم شورای عالی فضای مجازی تدوین شده و امید است در آغاز سال آینده جلسه این شورا برای بررسی برنامه برگزار شود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.