نقد و انتقاد شرایط علمی، تخصصی و اخلاقی خاصی باید داشته باشد .مهمترین ویژگی یک نقد نمایش ابعاد مختلف موضوع و بررسی وجوه گوناگون مساله است به گونه ای که خواننده یا شنونده بتواند نگرش درستی نسبت به آن پیدا کند.
از سوی دیگر نقد با بیان جزئیات و طرح کاستی ها، برای رفع مشکلات راهکاری ارائه می کند که به بهبود وضعیت منجر شود ، در مقابل تخریب فقط اقدام به بزرگنمایی عیب و کاستی، بدون ارائه راهکار برای اصلاح است .
طی ماه ها و شاید بتوان گفت سه سال گذشته در فضای سیاسی و اقتصادی کشور آنچه که مشهود بوده، عمدتا موضع گیری هایی بوده که جنبه تخریب داشته است. همین فضا هم سبب شده است تا سایه نیت خالصانه منتقدان در هاله تخریب گم شود.
برجام یکی از مهمترین مباحثی است که تخریب کنندگان به ظاهر منتقد دولت، تیغ تخریب را برداشتند و به جای تبیین ابعاد مختلف آن، اقدام به تخریب کردند .
دولت تا حد امکان از نظر منتقدان دلسوز کشور برای بهبود عملکرد خود بهره گرفته، گرچه قدرت تخریب برخی انتقادها به مانعی برای اجرای برنامه ها تبدیل شده است.
از سوی دیگر در پی صدور فرمان رهبر معظم انقلاب برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، دولت با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به اجرای بخش های مختلف این ابلاغ پرداخت که بهبود فعالیت های اقتصادی، افزایش صادرات، تثبیت قیمت جهانی نفت، افزایش سهم ایران در صادرات نفت، فعال سازی واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل، شناخت ظرفیت های اشتغالزایی هر استان و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از جمله آنها محسوب می شود.
دولت حتی برای ساماندهی فضای سیاسی کشور جدای از همتی که برای افزایش تعامل و روابط بین المللی ایران داشت، فضای فعالیت برای احزاب و تشکل های سیاسی را فراهم ساخت، اما همین موضوع هم از زیرتیغ تخریب کنندگان جان سالم به در نبرد.
در ماه هایی که تا پایان عمر دولت یازدهم باقی مانده است، رسانه ها باید با بیان ابعاد مختلف عملکرد دولت تدبیر و امید، سیاه نمایی ها و تخریب ها را برای مردم تبیین کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.