مراد یگانه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مشکلات فرهنگی موجود در جامعه ما اسطوره سازی کیفیت کالاهای خارجی است و این موضوع یک آفت اجتماعی است که ریشه در زمان های دور دارد.
به گفته وی، برای شکستن این باور غلط باید از طریق ابزارهای فرهنگی و رسانه ها وارد عمل شد و فرهنگ مصرف کالای ایرانی به عنوان یک ارزش را در جامعه نهادینه کرد.
وی افزود: استفاده از کالاهای خارجی عوارض منفی در جنبه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و باعث چالش در چرخه صنعتی کشور و رکود اقتصادی نیز می شود.
یگانه تاکید کرد: استفاده از کالاهای ایرانی ضمن تقویت حس خودباوری باعث اشتغال، توسعه تولید داخلی و کاهش تعداد بیکاران می شود و این روش راه عقلایی در مقابله با مصرف کالاهای خارجی است.
فرماندار چرداول مزیت های استفاده از تولیدهای ساخت داخل را ایجاد اشتغال، ممانعت از خروج ارز از کشور و رشد و توسعه اقتصادی دانست.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور خرید کالاهای ساخت داخل یک امر عقلانی و تکلیف اجتماعی و بستری مناسب برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
رئیس شورای اشتغال شهرستان چرداول گفت: استفاده از تولید و کالاهای داخلی فقط برای مصرف کنندگان نیست بلکه تولید کنندگان نیز باید با تولید کالاهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب مانعی برای مصرف کالاهای خارجی باشند.
یگانه مهمترین فواید مصرف کالای ایرانی را مشارکت و همیاری، احیا و رونق مشاغل خانگی، رونق اقتصادی کشور، پشتیبانی از کار و سرمایه ایرانی، رونق اشتغال و کسب و کار، شناسایی خلاقیت ها، بالا رفتن کارآفرینی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ و رشد اقتصادی عنوان کرد.
وی 2 کشور فرانسه و ژاپن را نمونه ای از کشورهای اقتصادی مهم دنیا برشمرد و افزود: این دو کشور پس از جنگ جهانی دوم برای تقویت و بازسازی اقتصاد و صنعت خود واردات کالاهای خارجی را محدود کردند و اکنون از جایگاه مهمی در عرصه اقتصاد و صنعت دنیا برخوردار هستند.
وی بر پر کردن سبد مصرفی خانوارهای ایرانی از کالاهای داخلی و حمایت از بنگاه های اقتصادی تاکید کرد.
یگانه ظرفیت و منابع داخلی کشور را بزرگترین فرصت برای اشتغالزایی دانست و اضافه کرد: منابع و پتانسیل های کشور و استان ایلام توان ایجاد شغل گسترده را دارد و با حمایت از تولید داخلی و ارائه برنامه های قابل اجرا می توان به اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری امیدوار بود.
فرماندار چرداول به خدمات دولت یازدهم در حمایت از تولید داخلی نیز اشاره کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حمایت از تولیدهای داخلی از اولویت های مهم بود و بهتر شدن اقتصاد مردم و افزایش قدرت خرید کالا از دستاوردهای اقتصادی کوتاه مدت این دولت است.
یگانه با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری افزود: هدف اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت و توجه به تولید و فرهنگ مصرف کالای داخلی و به نوعی فرهنگ اقتصادی و استفاده همگانی از کالاهای ایرانی و تبدیل کردن آن به یک فرهنگ عمومی است.
وی تاکید کرد: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید تلاش کنیم واحدهای صنعتی و تولیدی را با دانش و تکنولوژی روز دنیا کالا تولید و ارائه کنند که این کار باعث بالا رفتن کیفیت و کمیت کالاهای داخلی و افزایش توان رقابت آنها با کالاهای خارجی می شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، 'کمپین خبری خرید کالای ایرانی' را آغاز کرده است.
کمپین خبری خرید کالای با کیفیت داخلی توسط ایرنا با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده شده است.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7176/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.