محمدزاده رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کیفیت محصولات داخلی و خرید مردم از تولیدات و دسترنج کارگران و کشاورزان ایرانی باعث رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و از بین رفتن انگیزه قاچاق کالا خواهد شد.
فرماندار بافق گفت: برند سازی ،معرفی بیشتر و شناساندن کالاهای ایرانی از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا نقش رسانه ها، تولیدکنندگان و کسبه باید پررنگ تر باشد تا خریدار ایرانی با آگاهی از مارک مورد نظر خود و اطمینان خاطر، کالای ایرانی را خریداری کند.
این مسوول افزایش بهره وری، تولید محصولات مرغوب و خرید داخلی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و ابراز امیدواری کرد: با خرید کالای ایرانی در آستانه سال نو ایرانی به شکوفایی اقتصاد کشور و اشتغالزایی برای جوانان میهن اسلامی کمک کنیم.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نیز گام های موثری برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته است افزود: دولت یازدهم هدف از این اقدامات را رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است تا اقتصاد کشور به شکوفایی برسد و تحریم های ظالمانه دشمن تا حدود زیادی خنثی و بی اثر شود.
این مسوول، کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: با نگاهی اجمالی به عملکرد این کشورها می بینیم، خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.
فرماندار بافق گفت: همچنین وقتی کالای مرغوب ایرانی در فضایی نظیف و دلپذیر و با خلق و خوی مشتری پسند به خریداران عرضه شود افزایش تعداد مشتریان را در پی خواهد داشت و مردم به خرید داخلی روی می آورند و تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار می شود.
وی افزود: هرچه فاصله این 2 مقوله به هم نزدیکتر باشد و در مواردی تقاضای کالای ایرانی از عرضه آن پیشی بگیرد سقف تولید افزایش می یابد و زمینه برای ایجاد طرح توسعه کارخانه ها و کارگاههای تولیدی افزایش پیدا می کند و نیروی کاری بیشتری جذب بازار کار می شوند.
او برخورد مناسب کسبه با شهروندان را خواستار شده و افزود: فرهنگ تکریم مشتری، باید در تمام اصناف نهادینه شود و خریداران با احساس رضایت از نحوه برخورد، عملکرد و پاسخگویی فروشندگان، محل خرید را ترک کنند.
فرماندار بافق در پایان با بیان اینکه در چند روز آینده با نزدیک شدن به شب عید، خرید میوه، آجیل و شیرینی و سایر نیازها افزایش می یابد گفت:دستگاههای نظارتی استان و شهرستان باید علاوه بر نظارت بر قیمت های عرضه این محصولات در بازار، از کیفیت محصول ارائه شده به شهروندان متناسب با قیمت عرضه آن اطمینان داشته باشند.
بازارچه های اطراف امام زاده عبدالله و سایر فروشگاههای سطح شهر بافق این روزها از عصر تا پاسی از شب پذیرایی خریداران کالاهای ایرانی برای برگزاری آئین نوروز ایرانی است.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت درفاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
IRNAYAZDD@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.