سید احسن علوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید کالای ایرانی مشروط به دارا بودن کیفیت لازم، علاوه بر اینکه در زمینه کاهش بیکاری بسیار تاثیرگذار خواهد بود می تواند نقش بسزایی در رشد اقتصاد کشور نیز داشته باشد.
وی با تاکید بر تقویت تولیدات داخلی و بالابردن کیفیت مصالح کالاهای ایرانی گفت: بدون شک اگر در تولیدات داخلی بتوان تعادلی میان عرضه و تقاضا ایجاد کرد و این دو در یک نقطه قرار بگیرند در کشور نیز رغبت بیشتری برای خرید این کالاها وجود خواهد داشت.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مساله دیگری که می تواند به کیفیت تولیدات داخلی کمک کند رقابت پذیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اگر در کشور از ورود جنس بی کیفیت و قاچاق جلوگیری شده و در داخل نیز رقابت ایجاد شود و سرمایه گذار قدرت ریسک داشته باشد جنس داخلی هم می تواند جوابگو باشد و در زمان رقابت کیفیت خود را اصلاح کند.
علوی ادامه داد: مردم برای اینکه بتوانند به رشد اقتصادی کشور کمک کنند باید به خرید تولیدات داخلی روی آورده و کمتر خود را به تولیدات کشورهای دیگر عادت دهند که اگر زمانی مشکلی ایجاد شد و تحریمی اتفاق افتاد با گرفتاری مواجه نشوند.
وی اظهار کرد: هم اکنون در بخش تولیدات کمک و یارانه ای که دولت باید بدهد و تسهیلاتی که ایجاد کند کم است و همین امر موجب شده که رقابت تضعیف و کیفیت کارها مقداری پایین بیاید.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه نقش رسانه ها بویژه رسانه ملی را در فرهنگ سازی و سوق دادن مردم به خرید کالاهای ایران موثر دانست و گفت: هم اکنون نیز که در آستانه سال نو قرار داریم باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که مردم به جای خرید کالاهای خارجی به تولیدات داخلی روی بیاورند.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.