صدیف بدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت در واردات کالاهای خارجی باید طوری باشد که این محدودیت ها منجر به قاچاق کالاهای خارجی نشود.
وی بیان کرد: کیفیت بیشتر کالاهای چینی در مقایسه با کالاهای ایرانی به مراتب پایین است ولی بدلیل ارزان بودن این کالاها مردم به رغم آگاهی از کیفیت پایین آنها از کالاهای چینی استقبال می کنند و لازم است تدابیری در این مورد از سوی مجلس و دولت اتخاذ شود.
وی گفت: خرید کالاهای ایرانی علاوه بر تقویت تولید داخلی منجر به اشتغالزایی بیشتر در واحدهای تولیدی شده و رونق اقتصادی کشور را بدنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه خرید کالاهای ایرانی نیازمند سیاست گذاری های دولت و مجلس است افزود: البته برای اینکه مردم استقبال بیشتری از کالاهای ایرانی داشته باشند باید مکانیزم های لازم برای کیفی سازی تولیدات داخلی بکار گرفته شود در غیر این صورت مردم به سمت خرید کالاهای خارجی که از کیفیت مطلوب برخوردارند خواهند رفت.
بدری گفت: اگر می خواهیم مردم از کالاهای ایرانی استفاده کنند باید سیاست گذاری دولت و مجلس به سمت استاندارد سازی و کیفی سازی کالاهای تولیدی سوق پیدا کند تا تولیدات داخلی با فن آوری روز دنیا و استانداردهای لازم مطابقت داشته باشد.
وی اضافه کرد: در صورت تقویت کیفیت کالاهای تولیدی در کشور رقابت بین بازرگانان و تولید کنندگان در کشور صورت می گیرد و علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز مردم حتی می توان تولیدات داخلی را به بازارهای جهانی عرضه کرد.
بدری با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی از تولیدات داخلی افزود: در بودجه 96 تسهیلات قابل توجهی برای رونق تولیدات داخلی و فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه تمام بخصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی لحاظ شده که در صورت تحقق گره کور اقتصادی واحدهای تولیدی در کشور باز خواهد شد.
نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تولید کنندگان می خواهند از کالاهای آنها در بازارهای داخلی و خارجی استقبال شود باید کیفیت تولیدی خود را مطابق با استانداردهای جهانی بالا برده و وظیفه دولت و مجلس هم در این رابطه بستر سازی برای ارتقای کیفی کالاها و نظارت کافی برای تولیدات می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.