علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به همزمانی تک رقمی شدن تورم و رشد اقتصادی در صنایع بزرگ و بالادستی به عنوان یکی از دستاوردها برنامه‌های دولت تدبیر و امید، گفت: این برنامه ها باید صنایع کوچک و فعالان بخش خصوصی در صنعت را هم دربرگیرد.
وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر برنامه های دولت به صنایع کوچک و فعالان بخش خصوصی در اقتصاد، گفت: بیشترین توجه دولت در برنامه ها نسبت به صنایع بزرگ بوده و لازم است دولت یازدهم برای صنایع کوچک و متوسط چاره اندیشی در امور مختلف داشته باشد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با تاکید بر اینکه ایجاد آرامش در بازار و به وجود آوردن ثبات اقتصادی از دستاوردهای موفق و مهم دولت تدبیر و امید است، افزود: حدود 80 درصد از اقتصاد کشور دولتی است و بیشترین برنامه های کشور نیز شامل حال این بخش می شود در حالی که باید به بخش های خصوصی و صنایع کوچک و متوسط توجه بیشتری شود.
جمعه ای با بیان اینکه در گذشته و در دولت قبل شاهد تلاطم در بازار بودیم، اما دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی توانست این تلاطم را از بین ببرد و اقتصاد را با ثبات کند، ادامه داد: دولت یازدهم زمانی بر سر کار آمد که خزانه خالی بود و کشور در فشار سخت و ظالمانه تحریم ها قرار داشت، با این حال دولت برای به ثبات رساندن اقتصاد و ایجاد آرامش در بازار تلاش وافری کرد و در این راه موفق بود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به کاهش تعرفه واردات 200 گروه کالایی از کشور ترکیه از سال گذشته، اضافه کرد: زمانی که واردات کالا با تعرفه پایین مجاز شود، تولید داخلی در معرض خطر قرار می گیرد و رونق اقتصادی از بین می رود و نمی توان به رشد اقتصادی دست یافت.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در کنار رشد اقتصادی، اشتغال زایی نیز افزایش پیدا می کند و مسوولانی که تعیین‌کننده تعرفه های واردات کالا هستند باید بر اساس سیاست های کلی حرکت کنند تا به رشد اقتصادی در صنایع کوچک و متوسط دست یافت.
هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارند که اکثریت آنها با مشارکت فعالان بخش خصوصی به تولید می پردازد
رشد اقتصادی ایران در سال 90 ، منهای 6.9 درصد بود و اکنون این رقم به 4.4 درصد رسیده است و در دولت یازدهم تورم از 43 درصد به 8.9 درصد کاهش یافت.
بانک جهانی نرخ رشد اقتصادی ایران در سال 2016 را 4.6 درصد اعلام و برای سال 2017 نیز 5.2 درصد پیش بینی کرد، بر اساس گزارش «چشم انداز اقتصادی جهان 2017» بانک جهانی، ایران در سال 2017 پس از کشور جیبوتی، بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد داشت.
بنا به پیش بینی این بانک، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال های 2018 و 2019 به ترتیب 4.8 و 4.5 درصد خواهد بود.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.