محمدرضا خباز روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رشد اقتصادی سال 90 منفی 6.8 بود که با اجرایی شدن برجام‌ به رشد پنج درصدی رسید.
وی با بیان این که در چهار سال گذشته هشت میلیون تن گندم وارد ایران می شد خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن برجام، صادرات گندم در سال 95 به سه میلیون تن گندم کاهش یافت و تولید گندم در کشور افزایش داشت.
وی با اشاره به رشد اقتصاد داخلی و افزایش صادرات کشور به عنوان یکی از نتیجه های فعالیت دولت یازدهم، یادآورشد: طراز صادرات ایران بعد از 60 سال مثبت شد و نزدیک به یک میلیارد دلار، صادرات کشور بر واردات اولویت یافت.
خباز با اشاره به افزایش تولید و صادرات نفت کشور پس از فعالیت دولت تدبیر و امید، بیان داشت: در چنین شرایطی، حجم تولید نفت خام ایران به مرز چهار میلیون بشکه در روز و حجم صادرات روزانه به 800 هزار بشکه افزایش یافت.
وی با اشاره به دستاورد دیپلماسی دولت تدبیر و امید در حوزه بین الملل و اقتصاد، گفت: درگذشته در قبال صادرات نفت کالا دریافت می کردیم، یادآورشد: در شرایط حاضر، امکان صادرات نفت به تمام کشورهای دنیا برای ایران آزاد است و در مقابل نیز پول دریافت می‌کنیم.
خباز بیان داشت: از دیگر آثار برجام برای اقتصاد کشور، تک رقمی شدن نرخ تورم از 44 درصد بود.
وی با بیان این که قبل از برجام، ایران در موضع اتهام تولید سلاح های هسته ای قرار گرفت، خاطرنشان کرد: به رسمیت شناخته شدن فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران و امکان خرید تولیدات در این زمینه، از ثمره های برجام بوده است.
استاندار سمنان گفت: نقد دولت ارزشمند است، ولی اکنون شاهد هستیم که مخالفت با دولت یازدهم از راه انتقادهای سیاه تخریب کننده صورت می گیرد که شایسته نیست.
برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران است که میان ایران و کشورهای گروه 1+5 تیرماه 94 در شهر وین صورت گرفت.
7344/6103
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.