سهیلا جلودارزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به محقق نشدن وعدهای دولت دهم، تعطیلی کارخانجات، بیکاری بی سابقه و در حال اتمام بودن منابع کشور از جمله مواد غذایی و بویژه گندم در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: دولت یازدهم با دلسوزی و تلاش جهادی فرمان اداره امور کشور را به درستی در دست گرفت .
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی به جنگ افروزی و تحریک دشمنان خارجی و در سیاست داخلی به جناح بازی، اختلاف افکنی و خصومت پایان داد اضافه کرد: دولت آقای روحانی در روابط با کشورهای خارجی، اجرای قوانین حقوق بشر و ایجاد فضای امید و آرامش در داخل کشور بسیار مدبرانه عمل کرده است.
وی با بیان اینکه امروز در کشور افرادی هستند که به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق در میان احاد مردم هستند به طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید کشور را به سمت 2 قطبی بودن کشاند تاکید کرد: جریان ها و گروه های سیاسی کشور باید همگام با دولت منتخب مردم در جهت رفع مشکلات کشور قدم بردارند.
جلودار زاده به فشار اقتصادی سنگینی که در حال حاضر بر دوش اقشار ضعیف جامعه افتاده است اشاره کرد و افزود: مردم اوضاع اقتصادی خوبی ندارند ولی وقتی حرکت کشور را به سمت توسعه سیاسی و اقتصادی می بینند مشکلات را فراموش می کنند.
وی اضافه کرد: دولت یازدهم شرایط و فضایی را برای مردم فراهم کرده که تمام اقشار مردم برای اعتراض به عملکرد دولت در حوزه های مختلف می توانند جلوی مجلس تجمع کرده و با نمایندگانشان دیدار داشته باشند و یا به صورت نوین با استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی در گروه های اجتماعی از حقوق به حق خود به صورت قانونی و با رعایت قوانین کشور دفاع نمایند.
جلودار زاده با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام کاملا دموکراتیک و مردمی است عنوان داشت: مردم، احزاب و نهاد های مردم نهاد کشور باید زیرکی و مهارت لازم را در حوزه برخورد مدنی مبتنی بر گفتگو، تعامل، تیزهوشی، حفظ حرمت اشخاص و قانون کسب نمایند تا کشور به یک ثبات و توسعه یافتگی سیاسی برسد.
وی با بیان اینکه گروه ها و جریان های سیاسی باید به این درک روشن برسند که هر جا افراط، تندروی و زیاده خواهی بکنند به خودشان و نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می کنند اظهار کرد: حقوق های غیرمتعارف یک ظلم پنهانی به ملت ایران و نظام اسلامی بود که در اثر زیاده خواهی یک طبقه خاص به وجود آمد بود که دولت و سایر نهادهای قانونی به خوبی آن را مدیریت کرده و حق مردم را پس گرفتند.
جلودارزاده خاطر نشان کرد: دولت و نهادهای قانونی نظام باید با هرگونه امتیازخواهی و زیاده خواهی طیف های سیاسی و اجتماعی برخورد کنند و جامعه را به سوی عدالت خواهی هدایت کنند تا به جایگاهی برسیم که هر فردی به حقوق قانونی جایگاه خود برسد.
وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ عدالت خواهی در جامعه باید از لایه های پایینی و اقشار مختلف مردم آغاز شود اضافه کرد: ساختار فرهنگ عدالت خواهی با کارهای فرمایشی و دستوری از بالا به پایین محقق نخواهد شد بلکه با تغییر نگاه تمام ملت این مهم امکان پذیر می باشد.
3218/ 6139 / 1539
خبرنگار: امیرجعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.