به گزارش ایرنا حسین افشاری روز پنجشنبه در نشستی با طلاب حوزه علمیه گفت: ساختمان مدرسه علمیه الراضیه با صرف 14 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده و اکنون 123 طلبه در این مرکز علمی مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به افزایش 400 درصدی بودجه اختصاص‌ یافته به بخش مذهبی در بودجه سال های 94 و 95 افزود: تاکنون این افزایش بودجه سابقه نداشته است که متأثر از تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت حوزه مذهبی و فرهنگی است.
افشاری تصریح کرد: رئیس‌جمهوری از حوزه علمیه برخاسته‌اند و به این دلیل نگاه دولت به حوزه‌ها حمایتی است و امیدواریم با همدلی و همکاری با مسئولان حوزه علمیه و طلاب به رشد و توسعه و تعالی بیشتر مدارس علمیه شهرستان کمک کنیم.
فرماندار اسدآباد با تأکید بر ضرورت تسلط اساتید و طلاب علمیه به علوم روز گفت: حوزه های علمیه در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی باید همواره به علوم روز مسلط باشند.
وی افزود: غربی ها همواره در قالب جنگ نرم به دنبال رسیدن به اهداف خویش هستند که باید با تهاجم فرهنگی در عرصه های گوناگون مقابله کرد.
فرماندار اسدآباد نقش حوزه های علمیه را در هدایت جامعه و مقابله با دسیسه های دشمن بسیار مهم دانست و گفت: حوزه های علمیه در این راستا مسؤولیت خطیرتری نسبت به گذشته بر دوش دارند.
وی با تأکید بر تربیت صحیح طلاب و توجه به تحصیل همراه با تهذیب خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در راستای مقابله با تهدیدات و شبهات فکری، باید به علوم روز مسلط باشند.
افشاری در ادامه با یادآوری به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب گفت: امروز حوزه های علمیه همچون گذشته در دفاع از نظام، حمایت از ولایت فقیه و هدایت جامعه پرچم دار هستند.
وی با اشاره به جایگاه عظیم تبلیغات دینی و مذهبی در ترویج شعائر اسلامی در جامعه، خواستار برنامه ریزی هدفمند برای جذب نسل جوان و نوجوان به سمت آموزه های دینی و حضور در برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد شد.
مدرسه علمیه خواهران از سال 1380 در مکانی استیجاری آغاز بکار کرد و در هفته دولت ساختمان جدید این مدرسه مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/6993*خبرنگار: زهرا زارعی* انتشار:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.