به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با شورای معاونان فرمانداری و بخشداری مرکزی سمنان در سالن جلسات فرمانداری سمنان افزود: ارایه چهار هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و تعیین 30 طرح اقتصادی محرک استان سمنان در استان سمنان تصمیم گیری شده است که انتظار می رود با برنامه های راهبردی، این بسته های حمایتی به افزایش اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منجر شود.
وی گفت: بانک های عامل در ارایه تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی و صنعتی استان سمنان در سال جاری عملکرد مثبتی داشته اند و برنامه های اقتصادی دولت به منظور افزایش رونق اقتصادی در 9 ماه گذشته سال 95 بسیار قابل توجه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان، با تقدیر از دستگاه های اجرایی استان به دلیل ثبت حضور 81 درصدی مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در این طرح ملی نشان دهنده انسجام و وحدت مردم و دولت در این استان است.
فرماندار سمنان در این جلسه با ارائه گزارشی از مهم ترین اقدامات در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان ادامه داد: بر اساس منویات رهبرمعظم انقلاب و با توجه به شرایط کنونی کشور اولویت اصلی سیاست دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان سمنان این سیاست ها را در دستور کار خود قرار داده است.
سید عباس دانایی، از پیگیری های استاندار سمنان در رابطه با اعطای تسهیلات رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی متوسط و کوچک استان سمنان تقدیر و اضافه کرد: هدف دولت تدبیر و امید تسریع در رفع موانع رونق تولید، توسعه اشتغال پایدار و جذب سرمایه گذاری های جدید بخش خصوصی است.
فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: همکاری مردم شهرستان با ماموران طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 بسیار چشمگیر و قابل توجه بود و بر اساس برآورد مرکز آمار ایران از تعداد خانوارهای شهرستان سمنان 62 هزار خانوار ساکن بود که با تلاش ماموران سرشماری اطلاعات بیش از 63 هزار خانوار در این سرشماری ثبت شد.
در این جلسه علی اکبر مرتضایی رئیس مرکز برنامه ریزی ، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری و شهرام مشکی نسب مدیرکل امور اداری و مالی استانداری سمنان حضور داشتند.
بانک های دولتی استان سمنان تا کنون به 601 واحدهای صنعتی و کشاورزی تسهیلات رونق تولید پرداخت کرده اند و سهم بانک های خصوصی برای پرداخت این تسهیلات 112 میلیارد تومان است که تا کنون پرداختی انجام نداشته اند.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.