محمدرضا رستمی عصر سه شنبه طی سفر یک روزه خود به استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت اصلی ما گسترش سطح پوشش بیمه روستائیان کشور است که باید برای جبران عقب ماندگی خود در این زمینه به سرعت عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به پوشش مطلوب بیمه ای، در دولت یازدهم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده ایم، اضافه کرد: در این سفر تلاش داریم تا از ظرفیت استانی، فرمانداران، بخشداران و دهیاری ها در جهت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان نهایت استفاده را به عمل آوریم.
رستمی با بیان اینکه افراد بیمه نشده و واجد شرایط ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند، گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن روستائیان، بیمه شدگان واجد شرایط می توانند مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت نیز از این بیمه دریافت کنند.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن قانون بازنشستگی پیش از موعد که در دستور کار مجلس و دولت قرار دارد بدون شک شاهد افزایش مستمری بگیران این صندوق خواهیم بود تا جایی که پیش بینی می کنیم در مدت 5 سال 100 هزار نفر به جمع مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان افزوده شود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در ادامه به پیگیری اصلاح آئین نامه اجرایی این صندوق در رابطه با افزایش سطح حق بیمه و گسترش خدمات آن اشاره و یادآور شد: در حال حاضر دو برابر حق بیمه پرداختی بیمه شدگان از سوی دولت پرداخت می شود.
به گفته وی، اصلاح آئین نامه اجرایی این صندوق با توجه به اینکه بار مالی برای دولت به همراه خواهد داشت باید در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مورد تائید قرار بگیرد.
وی، بازنگری در ترکیب و ساختار کارگزاری های این صندوق را نیز در دستور کار خواند و افزود: در کنار استفاده از دهیاری ها و تعاونی های روستایی، تلاش داریم تا از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره مند شویم.
رستمی درباره تعداد مستمری‌ بگیران این صندوق، اضافه کرد: با توجه به جوان بودن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تا جایی که هنوز به عمر 15 سال نرسیده و بازنشسته و مستمری بگیر هم ندارد، اما هم اکنون 32 هزار پرونده فوتی و از کارافتادگی داریم که مستمری به آنها پرداخت می‌کنیم.
وی در پایان مجموع دارایی های و ذخایر این صندوق را 65 هزار میلیارد ریال اعلام و افزود: حق بیمه روستائیان و عشایر برای یک سال از یک میلیون و 800 هزار ریال تا 4 میلیون 200 هزار ریال در 8 سطح تعیین شده که بیمه شدگان می توانند براساس پرداخت سالانه حق بیمه خود به دلخواه از خدمات بیمه‌ای بهره مند شوند.
6104/8054*خبرنگار: ناصر نیلی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.