به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح این رویداد فرهنگی اکران فیلم کُردی سنه دژ در سینما بهمن سنندج را یک رویداد فرهنگی منحصر بفرد دانست و گفت: جشنواره فیلم کُردی در استان کردستان یک ضرورت و نیاز فرهنگی است.
حجت الاسلام رحیم جعفری وضعیت فیلم در استان کردستان را یک وضعیت استثنایی دانست و افزود: کردستان می تواند گلوگاه خوبی برای برگزاری جشنواره فیلم کُردی باشد و فیلم کُردی را به تمام دنیا معرفی کند.
وی با اشاره به اینکه کردستان استان فرهنگی است و در سه حوزه موسیقی، فیلم و ادبیات می تواند در جهان شناخته شود، ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم کُردی در سنندج می تواند مقدمه ای برای برپایی جشنواره بین المللی فیلم در سال های آتی باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های استان کردستان در زمینه فرهنگی و هنری گفت: بستر های توسعه فرهنگی در استان مهیا است و هنرمندان باید از این فرصت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز صنعت سینما در جهان یک صنعت پردرآمدی است گفت: سینما در برخی کشوررها یک منبع درآمد محسوب می شود.
وی افزود: اگر بسترهای رونق سینما و تولید فیلم در کشور فراهم شود از طریق صنعت سینما درآمد و فروش خوبی عاید کشور می شود.
وی اظهار کرد: باوجود تعطیل شدن صنعت سینما در اواخر دولت قبلی در سه سال گذشته تلاش های زیادی در راستای رونق صنعت سینما انجام شده است.
وی افزود: در سال های اخیر قفل فکری و فرهنگی شکسته شد و هنرمندان به عرصه هنر بازگشتند و تولید و کیفیت فیلم مورد توجه جدی قرار گرفت.
مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان افزود: فروش فیلم در 6 ماه اول امسال 100 میلیارد تومان یعنی معادل کل فروش سال 94 بوده است.
حجت الاسلا م جعفری توجه به صنعت سینما را نوید بخش توسعه، تحول و تعالی در این بخش دانست و افزود: حوزه فیلم و آموزش فیلم نیازمند توجه ویژه ای است.
وی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر در حوزه فیلم و تولیدات فیلم کارهای قابل قبولی انجام شده است گفت: اگر بگوییم امسال سال رونق سینما در کردستان است گزاف نگفته ایم.
وی اظهار کرد: تخصیص 150 میلیون تومان اعتبار به انجمن سینمای جوان کردستان بیانگر عنایت ویژه وزارت ارشاد به حوزه هنری است.
وی با اشاره به حمایت بخش غیر دولتی از عرصه فیلم و سینما گفت: ورود بخش غیر دولتی به بخش هنر و واگذاری فرهنگ و هنر به اصحاب فرهنگ و هنر یک راهبرد جدید است.
وی با اشاره به حمایت های بانک صادرات استان کردستان از هفته فیلم کُردی از حمایت های مدیرکل بانک صادرات استان کردستان از سینما قدردانی کرد.
در ادامه دبیر جشنواره فیلم کردی سنه دژ با اشاره به راه یابی 37 فیلم به دبیرخانه جشنواره گفت: هیات دواران تعداد 14 فیلم را برای اکران انتخاب کردند.
ستار چمنی گل با اشاره به اینکه این جشنواره اولین آغاز اکران فیلم های کُردی است افزود: امید است این رویداد آغازی برای برپایی جشنواره فیلم بین المللی کُردی در سال آتی باشد.
هفتمین جشنواره فیلم کُردی سنه دژ از 14 تا 17 در سینما بهمن سنندج اکران می شود.
7352/6108

**خبرنگار: شیوا اردلان منش/ **انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.