به گزارش خبرنگار ایرنا، حافظ ناظری شامگاه شنبه در مراسم تقدیر از او که در تالار گفت وگوی عمارت تاریخی شهرداری کلانشهر رشت برگزار شد، افزود: ناگفته امروز تنها یک اسم نیست و این لطف مردم بود که به یک حرکت فرهنگی تبدیل می شود.
وی با بیان این که ما هر کاری که انجام می دهیم برای فرهنگ کشورمان است، اظهار کرد: فرهنگ، تنها ما را به هویت و واقعیت مان نزدیک می کند.
حافظ ناظری خاطر نشان کرد: بعد از 15 سال به این امید به ایران برگشتم که قدم کوچکی برای فرهنگ کشورم بردارم و نام ایران را در دنیا معرفی کنم.
وی بیان کرد: تک تک ما ایرانیان برای حفظ و شناساندن فرهنگ کشورمان وظیفه داریم زیرا همه در نهایت زیرمجموعه ایران هستیم.
وی فرهنگ را حقیقت ایران عنوان و اظهار کرد: ما وظیفه داریم که نام و حقیقت ایران را به دنیا معرفی کنیم.
حافظ ناظری ایران علیه ایران را بزرگترین مشکل امروز کشور ما دانست و تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان افرادی که موفق می شوند، همه حرف و حدیث ها علیه او است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که موسیقی زبان خداست، یادآور شد: مسئولان نباید بترسند، جمع شدن یک سری افراد برای شنیدن موسیقی که ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد، ترس ندارد.
حافظ ناظری با یادآوری برگزاری کنسرت او به همراه پدرش در دو روز گذشته در رشت تصریح کرد: کنسرت در اوج سکوت و با حضور مردم فرهنگ دوست گیلان برگزار شد و چیزی مغایر با اصول مملکت ما نبود.
وی با بیان این که ما می خواهیم جوانان کشورمان را با فرهنگ و سنت های ایران نزدیک تر کنیم ، تصریح کرد: دوری نسل ها از یکدیگر، اولین خطری که کشور را تهدید می کند.
وی ضمن قدردانی از شهرداری رشت به دلیل توجه به فرهنگ و هنر تصریح کرد: از این که قدم های رو به جلو در حوزه فرهنگ و هنر برداشته می شود، خیلی خوشحالم.
حافظ ناظری اظهار داشت: خیلی دلم می خواهد شعور و فرهنگ رشت را با کمک مسئولان، بیشتر به دنیا معرفی کنم.
وی میدان شهرداری رشت را بسیار زیبا توصیف و خاطر نشان کرد: برای معرفی کلانشهر رشت به دنیا آماده ام، می توانیم برنامه جهانی در این میدان با حضور موسیقی دنیا داشته باشیم و رشت را به دنیا معرفی کنیم.
حافظ ناظری در ادامه سخنان خود با اشاره به زیبایی پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: پیاده راه رشت مرا به یاد پاریس انداخت ، اجرای این پروژه کار شایسته ای بود.
وی با بیان این که در رشت یاد گرفتم که چقدر هویت زن ارزش دارد، تصریح کرد: اولین بازیگر زن ایرانی ، اولین مدرسه دخترانه و اولین های دیگر در رشت بوده که برای من جالب است.
شهردار رشت نیز در سخنانی گفت: ناگفته، نام بسیار هویت مدار است و موضوع مربوط به رویکردهای اصیل ما به صورت ناخواسته و مستمر نه خیلی ملموس هویدا است.
سید محمدعلی ثابت قدم افزود: ناگفته ترکیبی از موسیقی پرجاذبه نسل امروز با آثار و اشعار هویتی شاعران اصلی ایرانی و موزیک چهارگانه است.
وی در ادامه اظهار داشت: کلانشهر رشت با توجه به جمعیت ، مساحت و عقبه تاریخی اش امکان این را دارد که هویت فرهنگی خود را به شایستگی معرفی کند چراکه هنر، اصلی ترین کالای اقتصادی گیلان و رشت به عنوان مرکز این استان است.
استاد شهرام ناظری و فرزندش حافظ ، نخستین اجرا از کنسرت دو روزه خویش با عنوان ناگفته را طی پنجشنبه و جمعه گذشته (نهم و دهم دی ماه) در گیلان و در رشت به روی صحنه بردند. آلبوم ناگفته مشتمل بر چهار فصل شامل صلح اتمی، ماده سیاه، زندگی، طلب، عشق، درک، جدایی، یگانگی، حیرت، رقص کهکشان ها و چند قطعه دیگر است.
‎آلبوم ناگفته حافظ ناظری، اولین اثر موسیقایی در تاریخ خاورمیانه است که توانسته به مدت دو هفته متوالی در صدر فروش آثار موسیقی کلاسیک جهان در سایت بیلبورد قرار گیرد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.