علی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از اصلی ترین اقدام های دولت تدبیر و امید در این مدت بیش از سه سال مهار تورم بود و به این ترتیب، مردم از نظر اقتصادی در دولت تدبیر و امید وضعیت بهتری پیدا کرده اند و قدرت خرید آن ها بالاتر رفته است و به طور کلی وضعیت اقتصادی زندگی مردم در این دولت بهتر شده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: مردم نباید گذشته را فراموش کنند، در گذشته تورم سرسام آور بود و مردم برای خرید کالا در ابتدا قیمت می گرفتند و سپس اگر توان مالی داشتند خرید می کردند.
وی درباره تاثیر مهار تورم در زندگی مردم، گفت: بسیاری از مردم می گویند کنترل تورم اثری در زندگی آن ها نداشته است، اما با نگاهی گذرا به قیمت بسیاری از کالاها درمی یابیم قیمت ها در یک بازه زمانی طولانی تغییری نکرده و ثابت مانده است.
جمعه ای یادآور شد: در دولت تدبیر و امید و در سال 95 و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، حتی قیمت بسیاری از کالاها نیز مانند پوشاک، لوازم خانگی و بسیاری از کالاهای خرده فروشی کاهش یافت.
وی گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند و مهار تورم مستمر باشد در آینده شاهد نتیجه مطلوب تر همراه با رفاه همگانی خواهیم بود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: برای به وجود آمدن رفاه اقتصادی ، نباید بازار فروش را فراموش کرد و با انسجام، همدلی و وحدت نظر در مجموعه حاکمیت می توان به یک برنامه مدون در این زمینه دست یافت.
رشد اقتصادی ایران در سال 90 ، منهای 6.9 دهم درصد بود و اکنون این رقم به 4.4 دهم درصد رسیده است و در دولت یازدهم تورم از 43 درصد به 8.9 درصد کاهش یافت.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.