محمد دستورانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان سمنان افزود: حضور مدیران، معلمان، دبیران و کادر اجرایی کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه از شنبه ۲۷ اردیبهشت الزامی و حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است.

وی افزود: مراکز آموزشی استثنایی، پیش دبستانی و خوابگاه های شبانه روزی و مناطق قرنطینه شده احتمالی در این برنامه ریزی قرار ندارند.
وی تاکید کرد: سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در شرایط فعلی اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است و در این بازگشایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی ضروری و حضور کارکنان و دانش آموزان با دستکش و ماسک میسر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: هدف نخست از این بازگشایی جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزانی که نتوانتستد از  کلاس های شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران استفاده کنند و سپس رفع اشکال سایر محصلان خواهد بود.

دستورانی با بیان اینکه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا مقرر شده به شکل جهادی در اجرای این تصمیم از آموزش و پروش و مدارس پشتیبانی شود، گفت: مدیران مدارس وظیفه دارند با استفاده از تمام ظرفیت های شهرهای خود، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، مراکز بهداشتی درمانی، هلال احمر، سپاه، بسیج و گروه های جهادی نسبت به ضدعفونی کردن مدارس تا قبل از۲۷ اردیبهشت اقدام و همچنین در طول این یک ماه به صورت روزانه مدارس را  گندزدایی کنند.

وی ابراز داشت: در شرایط جدید تهیه ماسک و دستکش برای دانش آموزان و ایاب و ذهاب آنان به عهده خانواده ها می باشد و  بوفه مدارس، زنگ ورزش و زنگ تفریح نیز به جهت جلوگیری از تجمع دانش آموزان تعطیل است.

وی تصریح کرد:شورای مدرسه مرجع تصمیم گیری و اتخاذ تدبیر لازم است و به طور کلی باید دانش آموزان گروه بندی شده و شرایطی فراهم شود تا فقط ۲۵ درصد دانش آموزان هر آموزشگاه در طول روز حاضر باشند و برنامه آموزشی نیز مطابق برنامه هفتگی درسی بوده و از قبل باید به والدین اطلاع رسانی شده و از تجمع ایشان در مدرسه پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: شرایط لازم برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس براساس دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شده و استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.