به گزارش ایرنا، نورعلی عباسپور عصر دوشنبه در دیدار با اعضای انجمن اولیاء و مربیان استان سمنان در سالن شهید مطهری این شهر افزود: والدین برای تربیت مطلوب دانش آموزان در مدارس وقت و انرژی بگذارند، اقشار جامعه نباید نسبت به اصول تربیتی کودکان و نوجوانان بی تفاوت باشند.
وی خاطرنشان کرد: بعضی از والدین تمامی مراحل تعلیم و تربیت دانش آموزان را از مدارس مطالبه می کنند که این رویه به هیچ عنوان صحیح و منطقی نیست.
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: 97 درصد از اعتبار سالانه وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود، بنابرین میزان اعتبارهای دولت در این بخش برای اجرای طرح های مختلف آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.
عباسپور اضافه کرد: با وجود محدودیت اعتبار آموزش و پرورش، والدین در تعلیم و تربیت دانش آموزان با پرداخت هزینه های مادی و معنوی در حد توان مشارکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: خانواده ها حق دارند که در سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر روند تربیت دانش آموزان در مدارس مشارکت داشته باشند و همکاری والدین با مدیران مدارس برای موفقیت روزافزون دانش آموزان می بایست به عنوان یک تکلیف نهادینه و فرهنگ سازی شود.
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت جایگاه انجمن های اولیاء و مربیان مورد تاکید وزارتخانه است که با رفع بعضی موانع درصدد تحقق این امر هستیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از اعضای هسته مرکزی و غیرمرکزی انجمن اولیاء و مربیان شهرستان سمنان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، بیش از 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.