به گزارش روز سه شنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا افزود: نرخ پوشش واقعی نوآموزان پیش دبستانی در آموزش و پرورش این استان در سال تحصیلی 93 - 92 حدود 30 درصد بوده که این میزان در سال تحصیلی 96 - 95 به 83.3 و در نهایت در سال تحصیلی گذشته به 92 درصد رسیده است.
ضیا با اشاره به اینکه نرخ جذب نوآموز در کشور از 38 درصد در قبل از دولت تدبیر و امید به 71 درصد رسیده است اظهار داشت: پهناوری، گستردگی و پراکندگی مناطق استان یکی از عوامل عدم پوشش صد در صدی در این زمینه است.
وی ادامه داد: با اهتمام جدی مسئولان آموزش و پرورش کرمان طبق اعلام معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه، کرمان در ردیف پنج استان برتر کشور پس از استان های سمنان، خوزستان، ایلام و قزوین قرار دارد و جهش خوبی نسبت به سال های گذشته داشته است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ساختن هویت دانش آموزان بر مبنای فرهنگ ایرانی - اسلامی، یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش است که در این راستا معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همه توان خود را برای جذب حداکثری نوآموزان پیش دبستانی به کار گرفته است.
وی فقر مالی و فرهنگی خانواده ها، همکاری نکردن والدین، موازی کاری و صدور مجوز از طریق سایر نهادها و تخصیص نیافتن اعتبار کافی را از سایر عوامل دخیل در جذب نشدن نوآموز دانست.
ضیا ابراز امیدواری کرد: با رفع تدریجی موانع بتوانیم سال به سال شاهد ارتقای جذب نوآموزان پیش دبستانی در استان باشیم.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.