مهین منافی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب یک طرح حمایتی تمامی نوآموزان روستاهای صفر تا 30 کیلومتری مرزی استان تحت پوشش آموزش رایگان قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: امسال سهمیه وزارتی استان آذربایجان غربی برای جذب در دوره پیش دبستانی 36 هزار نفر ابلاغ شد که تاکنون بیش از 32 هزار نفر جذب شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح حمایتی برای جذب نوآموزان مناطق محروم در آذربایجان غربی بیان کرد: آموزش‏های پیش‏دبستانی در مناطق محروم موجب می‏شود کودکان طبقات محروم آگاهی های مورد نیاز را به طور تقریبی کسب کرده و همسطح کودکان متوسط قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه هدف آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان پرورش و رشد همه جانبه کودک است، افزود: آذربایجان غربی با استفاده از طرح حمایتی سعی در جذب حداکثری کودکان حایز شرایط سنی در این دوره را دارد.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه هزینه این طرح از طریق استانداری تامین می شود، اضافه کرد: کودک برای برخورداری کامل از آموزش‏های دوره ابتدایی، نیاز به یک انضباط فکری دارد که به طور معمول خانواده قادر به فراهم ساختن آن نیست، حال آنکه در دوره پیش‏دبستان، مربیان از طریق فعالیت‏های مختلف مثل بازی و کارهای دستی به تدریج نظم و انضباط ذهنی لازم را در کودکان ایجاد می‏کنند.
به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان غربی در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در آبان ماه با اختصاص بودجه ای برای تحت پوشش بردن دانش آموزان مناطق صفر تا 30 کیلومتری مرزهای استان اعلام آمادگی کرده بود.
36 هزار نفر دانش آموز پیش دبستانی در آذربایجان غربی تحصیل می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.