به گزارش خبرنگار ایرنا در این کارگاه آموزشی که روز دوشنبه درمحل سالن اجتماعات خانه معلم گنبد برگزار شد، افزون بر 300 نفر از مدیران مدارس متوسطه دوره اول شهرستان های علی آبادکتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه، حضور داشتند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان که به عنوان یکی از سه مدرس این کارگاه آموزشی حضور داشت، گفت: مدیران به عنوان رهبران آموزشی، نقش مهمی در ارتقای کیفیت تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان بر عهده دارند.
ابراهیم حاجیلری افزود: وظیفه اصلی یک مدیر آموزشی، تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است که برای رسیدن به این هدف، مدیران بایستی با فرایندهای یادگیری و اهداف آموزشی که در سند تحول نظام تعلیم و تربیت آمده، به خوبی آشنا باشند.
وی، کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و تربیتی و نیز بهبود روحیه مشارکت دانش آموزان، اولیای آنان و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش را دو اصل مهم و خلاصه سند تحول نظلم تعلیم و تربیت دانست و برلزوم تلاش مدیران برای تحقق این اصول تاکید کرد.
حاجیلری اضافه کرد: بهسازی فرایندهای آموزشی از رویکردهای آموزش و پرورش گلستان است که مدیران بایستی در راستای این رویکرد حرکت و از همه ظرفیت ها استفاده کنند.
وی تصریح کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان است و تحقق این رسالت تنها در سایه شناخت صحیح از ویژگی های انسان (دانش آموزان) و عالمانه عمل کردن نسبت به این ویژگی ها که کاری بسیار دشوار و فنی است، می باشد.
در همین پیوند معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این جلسه باهدف هم اندیشی مدیران مدارس متوسطه اول شرق گلستان برای ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان این مقطع تحصیلی برگزار شده است.
عبدالقادر ظفر، برگزاری جشنواره جوان خوارزمی، اجرای طرح ایران مهارت، توجه به هدایت تحصیلی و ارتقای نمرات و میانگین معدل دانش آموزان مقطع متوسطه اول را ازجمله مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی برشمرد.
وی افزود: مدیران مدارس متوسطه اول باید به دو سوال مهم پاسخ دهند که چرا با وجود زحمات همکاران آموزشی، والدین اطلاعی از هدایت تحصیلی ندارند و یا دانش آموزان با معدل 19 به بالا، موفق به انتخاب رشته مورد نظر خود نمی شوند؟
ظفر اضافه کرد: درصورتی که پاسخ صحیح برای این سوالات ازسوی مدیران به خانواده ها و دانش آموزان داده شود، از بسیاری نارضایتی ها در این دو قشر کاسته می شود.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان درهفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.